۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کارخانه نوآوری در قم راه‌اندازی می‌شود/ فرصتی برای تبدیل ایده‌های نو به ثروت
با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان؛

کارخانه نوآوری در قم راه‌اندازی می‌شود/ فرصتی برای تبدیل ایده‌های نو به ثروت

قم - اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: کارخانه نوآوری با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در قم راه‌اندازی می‌شود.

سید حسین اخوان علوی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از امضای تفاهم نامه سه جانبه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان قم خبر داد و گفت: این تفاهم بین سه مجموعه پارک علم و فناوری استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده و به مرحله اجرا رسیده است.

وی به اهداف اساسی راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان قم اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، افزایش سهم تولید و خدمات دانش بنیان، ارتقای بهره‌وری اقتصادی، کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و فناوری کشور از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی کارخانه نوآوری در هر استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تأکید بر اینکه راه‌اندازی کارخانه نوآوری به رشد و توسعه شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌ها و در نهایت به رشد و گسترش اشتغال و کارآفرینی دانش بنیان کمک شایانی خواهد کرد، گفت: با توجه به مفاد محل استقرار دانشگاه ادیان تخصیص چیزی حدود یک هکتار از اراضی سایت دانشگاه خواهد بود.

اخوان علوی با طرح این نکته که کارخانه‌های نوآوری بهترین فرصت و مدل تبدیل ایده‌های نو به ثروت هستند، گفت: در کارخانه نوآوری همه استارتاپ‌ها دور هم جمع می‌شوند؛ در واقع روند شکل‌گیری استارتاپ‌ها در این کارخانه تسهیل می‌شود، ضمن اینکه معمولاً هر نوع استارتاپی می‌تواند به کارخانه نوآوری بیاید و هیچ گونه محدودیت و دسته بندی وجود نخواهد داشت.

کارخانه نوآوری، زمینه ساز اشتغال دانش بنیان
وی با بیان اینکه مدت این تفاهم نامه ۱۰ سال است، گفت: برنامه‌های اجرایی این تفاهم نامه را نمایندگان عضو کارگروه‌های مشترک پیگیری خواهند کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه فضای استقرار کارخانه نوآوری بر اساس تفاهم نامه قابل افزایش و توسعه خواهد بود، گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب با نگاهی کاملاً آینده نگرانه و هوشمندانه ضمن حمایت از این طرح، قرار است تمام زیرساخت‌های فیزیکی لازم را برای توسعه کارخانه به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق نامه زمان ساخت و اتمام پروژه عمرانی فاز اول تا پایان سال ۹۹ خواهد بود، گفت: پس از اتمام عملیات عمرانی هر فاز از پروژه کارخانه نوآوری را در قالب قرارداد اجاره حداقل به مدت ۱۰ سال به پارک واگذار خواهد شد.

اخوان علوی با اعلام اینکه مدیریت کارخانه نوآوری و ساختمان‌های اداری آن بر عهده پارک علم و فناوری استان قم است، گفت: پارک بعد از تحویل ساختمان‌های کارخانه مدیریت کار را بر عهده می‌گیرد و با مشارکت کارگروه همکاری برنامه‌ها را راهبری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی پارک در کارخانه نوآوری توسعه زیست بوم نوآوری از طریق ایجاد و استقرار شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها، شرکت‌های نوپا و سایر نهادهای زیست بوم است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نمایندگی مرکز توسعه فناوری راهبردی در زمینه حمایت و مشارکت در تأمین مالی جهت ایجاد و راهبری کارخانه نوآوری، حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین در استان و حمایت از توسعه شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌های استان فعالیت خواهد کرد.

کد خبر: ۳۰٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha