۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
پیشرفت ۵۰ درصدی ذخیره مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی تبریز
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

پیشرفت ۵۰ درصدی ذخیره مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی تبریز

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از پیشرفت ۵۰ درصدی ذخیره مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی تبریز خبر داد و گفت: افزایش ذخیره مخزن منجر به کاهش ضریب اطمینان قطعی می‌شود به‌طوریکه اگر آب به صورت کلی قطع شود، باز هم می‌توان از طریق مخزن چند ساعتی آب‌رسانی کنیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده اظهار کرد: مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در تبریز احداث شده که  سطح مخازن تبریز را ۱۰۰ هزار متر مکعب افزایش خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار متر مکعب ذخیره مخرن داریم که ظرفیت آن با ایجاد این مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: این میزان افزایش ذخیره مخزن منجر به کاهش ضریب اطمینان قطعی می‌شود به‌طوریکه اگر آب به صورت کلی قطع شود، باز هم می‌توان از طریق مخزن چند ساعتی آب‌رسانی کنیم.

وی یادآور شد: مخازن در مدیریت شهری بسیار پراهمیت است که این مخزن با ۵۰ درصد پیشرفت کار در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: دو مخزن شهید مدنی با ظرفیت مخزن ۳۵۰ میلیون متر مکعب و شهریار و ۷۵۰ میلیون متر مکعب از لحاظ فیزیک مخزن به اتمام رسیده است و تکمیل آنها در اولویت ماست که فقط خسارت داخل مخرن آنها باقی‌مانده است. 

وی متذکر شد: خسارت داخل مخزن یک رقم بسیار بالایی را می‌طلبد که امسال اعتباراتی جهت تکمیل پروژه اختصاص خواهد یافت.

غفارزاده ادامه داد: امسال برای سد شهریار ۶۰ میلیارد تومان و برای سد شهید مدنی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهد یافت که این اعتبارات با توجه به نیاز سد شهید مدنی و سد شهریار کفاف تکمیل پروژه را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و آبگیری اولیه سد شهید مدنی  به ۱۶۰ میلیارد تومان و برای سد شهریار ۲۶۰ میلیارد تومان نیاز است که پیگیر اختصاص این مبالغ هستیم تا ۵۰ درصد پروژه در سال‌جاری و ۵۰ درصد مابقی در سال آینده انجام گیرد.

کد خبر: ۳۰٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha