۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
پالایشگاه پتروشیمی با تولید ۱۲۰ هزار تنی در امیرآباد احداث می شود
استاندار مازندران:

پالایشگاه پتروشیمی با تولید ۱۲۰ هزار تنی در امیرآباد احداث می شود

بهشهر- استاندار مازندران گفت: پالایشگاه پتروشیمی با سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری در بندر امیرآباد احداث می شود که تولید فاز اول آن ۱۲۰ هزار تن پروپیلین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر یکشنبه در جلسه ساخت پالایشگاه پتروشیمی در بندر امیرآباد با اظهار اینکه احداث پتروشیمی در سه فاز در بزرگترین بندر شمال کشور در امیرآباد اجرایی می شود، افزود: این پروزه در فاز اول ۱۲۰ هزار تن پروپیلن تولید خواهد کرد.

وی با اظهار اینکه در بندر امیرآباد ظرفیت برای ساخت پروژه بزرگ پتروشیمی وجود دارد، از موافقت اولیه وزارت نفت با ساخت پتروشیمی در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: باید این پروژه به صورت مشارکتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه زمین مورد نیاز اجرای پروژه پتروشیمی با افق ۲۰ ساله باید تامین شود، یادآور شد: شرکت ملی پتروشیمی به عنوان مجری ساخت پروژه است و باید برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار مازندران یادآور شد: پروژه پتروشیمی با سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیون دلار طی زمان چهارساله در استان احداث می شود و برای اجرای این پروژه باید نیازمندهای زمین، آب، برق و گاز آن تامین شود.

کد خبر: ۳۰٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha