۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
حق مسکن کارگران در محاق اقتصادی

حق مسکن کارگران در محاق اقتصادی

قرار بود در حقوق تیرماه کارگران حق مسکن آنها افزایش یابد اما تاکنون این موضوع محقق نشده است. این را رئیس اتحادیه کارگران قراردادی گفت و به بررسی انتقادی دلایل عدم احقاق حق کارگران پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فتح الله بیات گفت: وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که افزایش حق مسکن کارگران در حقوق تیرماه آنها اعمال می شود اما متاسفانه تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

وی افزود: ما بسیار تلاش کردیم که از فروردین ماه حق مسکن کارگران در حقوق آنها افزایش یابد اما محقق نشد و طبق گفته وزیر کار قرار بود افزایش حق مسکن در حقوق تیرماه کارگران اعمال شود که این امر تاکنون رخ نداده است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی خاطرنشان کرد: کارگران در بحث امنیت شغلی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید مجلس و دولت برای رفع آنها اقدام کند.

افزایش حق مسکن حقوق کارگران در انتظار تصویب
فرامرز توفیقی گفت: افزایش حق مسکن حقوق کارگران در بخش اقتصادی دولت تصویب شده و در نوبت بررسی هیات دولت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی صحبت های صورت گرفته قرار است که در هفته جاری این موضوع در هیات دولت مصوب شود.

رئیس کمیته دستمزد کانون شورای اتحادیه عالی کار اظهار داشت: حق مسکن حقوق کارگران امضا سه وزیر اقتصاد، صنعت و کار، رفاه اجتماعی و رئیس سازمان استاندارد را دارد اما نیاز است که در هیات دولت مصوب شود که همین امر موجب می شود تا این افزایش بسیار دیر در حقوق کارگران اعمال شود.

قانون کار مهجور مانده
توفیقی خاطرنشان کرد: براساس آماری که روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد هزینه های یک خانواده ۴ نفری برای محافظت از بیماری کرونا برای یک ماه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است بنابراین با این میزان هزینه نباید در افزایش حق مسکن حقوق کارگران تاخیر ایجاد شود.

وی عنوان کرد: زمانی که این موضوع دچار تعلل می شود شاهد روند فرسایشی و بی اعتمادی کارگران به بدنه دولت خواهیم بود.

رئیس کمیته دستمزد کانون شورای اتحادیه عالی کار با بیان اینکه مجلس جدید باید در خصوص حقوق کارگران بیش از گذشته فعالیت کند، تاکید کرد: قانون کار بسیار مهجور مانده که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

کد خبر: ۳۰٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha