۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
طرح پاکسازی بازار مسکن یزد تا ثبات نسبی بازار ادامه دارد
رئیس کل دادگستری یزد:

طرح پاکسازی بازار مسکن یزد تا ثبات نسبی بازار ادامه دارد

رئیس کل دادگستری یزد با بیان اینکه هدف از ورود دستگاه قضا به پلمپ مشاوران املاک متخلف و دستگیری بورسی‌ها، دلالان و سودجویان حوزه مسکن یک حرکت تبلیغاتی و نمایشی نیست، گفت: دستگاه قضای استان طرح پاکسازی بازار مسکن را تا ثبات نسبی این بازار و ایجاد آرامش در جامعه ادامه می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری با بیان اینکه دستگاه قضای استان تا ثبات نهایی بازار زمین و مسکن این موضوع را دنبال خواهد کرد گفت: سامانه ثبت اطلاعات املاک استان با محوریت دستگاه‌های مسئول راهاندازی می‌شود.

رئیس کل دادگستری یزد در نشست تخصصی جهت اجرای گام دوم ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن با اشاره به ورود دستگاه قضای استان به این حوزه بیان کرد: در گام اول اجرای این طرح 20 تیم سه نفره با حضور یک قاضی در رأس هر تیم و با مشارکت نیروی انتظامی و بسیج وارد میدان شدند که منجر به پلمپ 76 بنگاه متخلف در سطح شهرستان یزد شد که بازخوردهای خیلی خوبی را در بین مردم، مسئولان و حتی اتحادیه مربوطه داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضا ورود به این حوزه‌ها نیست، افزود: حوزه زمین و مسکن از حوزه‌های مهمی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و از مسائلی است که گلایه‌های مردمی بسیاری را به همراه داشته است لذا با درخواست مردم دستگاه قضا استان در حمایت از حقوق عامه و افزایش سرمایه اجتماعی به آن ورود کرد.

دهشیری افزود: در این راستا و در گام دوم طرح ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن تشکیل دو کمیته تا تثبیت قیمت بازار و مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: کمیته‌هایی با محوریت اداره صمت و عضویت شهرداری، کانون سردفتران، نماینده معاون عمرانی استاندار، اداره کل ثبت اسناد و املاک با دبیری معاون دادستان در حقوق عامه و با دستور کار طراحی سامانه ثبت اطلاعات املاک با رعایت محرمانگی تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این سامانه اطلاعاتی شامل ثبت خلاصه معاملات صورت گرفته، اطلاعات بنگاه‌های مجاز، اطلاعات مناطق غیر قابل معامله، اطلاعات کارشناسان رسمی مجاز در امر قیمت‌گذاری و در نهایت ایجاد دسترسی به سامانه‌های شهرداری بارگزاری می‌شود.

دهشیری تأکید کرد: کمیته دوم، بحث قیمت‌گذاری منطقه‌های زمین با تعیین سقف و حداکثر قیمت را با محوریت معاون عمرانی استاندار و عضویت اداره کل دارایی، شهرداری، اداره کل مسکن و شهرسازی، کانون کارشناسان رسمی و مرکز قوه قضائیه و اتحادیه املاک و با دبیری معاوت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دنبال خواهد کرد.

دهشیری با اشاره به نقش نظارتی اتحادیه بنگاه‌های املاک افزود: در حال حاضر حدود 400 بنگاه املاک بدون مجوز در سطح شهرستان یزد فعالیت دارند که ساماندهی این موضوع نیازمند ورود، برخورد و نظارت بیشتر پلیس اماکن و به ویژه اتحادیه مورد نظر است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه رسالت اصلی بنگاه‌های املاک، واسطه‌گری است، تصریح کرد: بنگاه‌های املاک نباید به حوزه قیمت‌گذاری ورود پیدا کنند.

دهشیری بر لزوم اجرای این طرح در سایر شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: دادستان شهرستان اردکان نیز با ورود به این حوزه با 23 بنگاه متخلف برخورد و دستور به پلمپ آنها داد.

کد خبر: ۳۰٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha