۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی با تدابیر ویژه در حال انجام است
رئیس سازمان صمت تهران:

نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی با تدابیر ویژه در حال انجام است

صادقی، رئیس سازمان صنعت استان تهران گفت: در سه ماهه اول سالجاری ۱۶۶ هزار بازرسی از اصناف و واحد های خرده فروشی در سطح استان تهران انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، یداله صادقی افزود: بدلیل اهمیت مبارزه با قاچاق کالا بازرسی ها دراین حوزه با جدیت بیشتری انجام می گیرد و در بازه زمانی ۳ ماهه، بیش از ۱۴ هزار بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۰۰ پرونده به ارزش ۱۰۹ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال شامل لوازم یدکی، خودرو، مواد نیروزا، سیگار، توتون و تنباکو، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که مراتب جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز طی ماههای اخیر قیمت برخی از محصولات لوازم خانگی افزایش داشته که موجب سود جوئی تعدادی از کسبه شد که طرح ویژه بازرسی و نظارت با حضور دستگاههای ذیربط مثل تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه ها و پلیس اقتصادی برگزار که تعداد ۲۹۰۰ مورد بازرسی انجام که ۱۹۵ پرونده تخلف به ارزش ۲۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال تنظیم و گزارش گردید.

صادقی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴پل ارتباطی بین سازمان های صمت با مردم می باشد، تصریح کرد: درهمین دوره زمانی بالغ بر ۱۰ هزار شکایت در سازمان صمت ثبت شده که بیش از ۶۳۰۰ مورد آن بصورت تلفنی با سامانه ۱۲۴ بوده است که پس از بررسی های صورت گرفته ۴۷۰۰پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

صادقی ادامه داد: نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی با تدابیر اتخاذ شده درحال انجام است و کالاهای اولویت دار بصورت هفتگی از طریق ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت ابلاغ می شود و بازرسین این سازمان با همکاری بازرسین اتاق اصناف و دستگاههای امنیتی و انتظامی براصناف و واحد های توزیعی وخدماتی نظارت مستمرخواهند نمود.

وی در پایان از هموطنان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی مراتب را با سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.

کد خبر: ۳۰٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha