۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
اجرای ۳۹ طرح آبخیزداری با پوشش ۳۸۰ هزار هکتاری در آذربایجان غربی
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌ غربی خبر داد

اجرای ۳۹ طرح آبخیزداری با پوشش ۳۸۰ هزار هکتاری در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی از اجرای ۳۹ طرح آبخیزداری با پوشش ۳۸۰ هزار هکتاری در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، هادی قاسمی با اشاره به اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری در ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی طی سال گذشته، گفت: سال گذشته، ۲۵۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری و سازه‌های مکانیکی با ۳۱۰ میلیارد ریال هزینه در استان به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: اعتبار طرح‌های آبخیزداری اجرایی در آذربایجان‌غربی نظیر دیگر مناطق کشور با موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته که با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد، نقش به سزایی در جلوگیری از ایجاد سیلاب داشت و در صدد تقویت این بخش برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه هستیم.

قاسمی گفت: طی سال جاری قرار است ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به اجرای طرح‌های آبخیزداری آذربایجان‌غربی اختصاص یابد.

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها، امسال ۳۹ طرح آبخیزداری با پوشش ۳۸۰ هزار هکتاری در استان اجرا می شود.

قاسمی بیان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های ملی و نقاط حادثه خیز عاملی مهم در پیشگیری از بروز سیلاب هاست و باید برای جلوگیری از ایجاد سیلاب‌ها طرح‌های آبخیزداری در نقاطی که از پیش مطالعه و آماده شده است، به اجرا درآید.

کد خبر: ۳۰٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha