۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
«کالا برگ الکترونیک» در سایه شناسایی دهک‌های اقتصادی اجرایی‌ است
دبیرکل انجمن اقتصاد شهری ایران:

«کالا برگ الکترونیک» در سایه شناسایی دهک‌های اقتصادی اجرایی‌ است

طباطبایی، دبیرکل انجمن اقتصاد شهری ایران گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک زمانی موفق خواهد بود که تمامی اطلاعات دهک های جامعه در یک بستر وجود داشته باشد تا بتوانیم به صورت صحیح دهک های جامعه را شناسایی کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، طباطبایی گفت: اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی کار خوبی است چراکه بستری فراهم می کند تا مردم دسترسی آسان تری به کالاهای اساسی داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین اجرای چنین طرحی زمینه ای را فراهم می کند تا کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

دبیرکل انجمن اقتصاد شهری ایران تاکید کرد: برای اجرای چنین طرحی لازم است به سمت دولت هوشمند حرکت کنیم چراکه ماهیت خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند متفاوت است.

طباطبایی اظهار کرد: اگر به سمت دولت هوشمند حرکت کنیم تخصیص یارانه ها عادلانه تر خواهد بود و دهک های متوسط و پایین جامعه به خوبی شناسایی خواهند شد.

وی افزود: ایران باید به سمت دولت هوشمند حرکت کند البته در این زمینه از برخی کشورها بسیار عقب هستیم به طور مثال کشور ژاپن در این حوزه بسیار پیشرو است چراکه این کشور در حوزه دولت هوشمند از سال های گذشته فعالیت های متعددی داشت.

طباطبایی دبیر کل انجمن اقتصاد شهری ایران خاطرنشان کرد: برای اینکه طرح هایی چون کالابرگ الکترونیک بتواند به خوبی در کشور اجرا شود لازم است تمام اطلاعات دستگاه ها برای شناسایی دهک ها در یک بستر تجمیع شود.

وی با بیان اینکه باید یک سازمان نظامند اقتصادی در کشور راه اندازی شود، گفت: با راه اندازی این سازمان به طور کامل مشخص می شود که متولی اقتصاد چه کسی خواهد بود.

طباطبایی دبیر کل انجمن اقتصاد شهری ایران اظهار داشت: سازمان نظامند اقتصادی باید مانند سازمان نظام مهندسی ایجاد شود تا بتوانیم به یک بانک اطلاعات جامع اقتصادی دست یابیم.

وی عنوان کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خوب است اما باید زیرساخت های آن به طور کامل فراهم شود.

کد خبر: ۳۰٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha