۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کانالهای تلگرامی در کمین تازه‌واردهای بورس
یک کارشناس بورس در گفتگو با بازار هشدار داد

کانالهای تلگرامی در کمین تازه‌واردهای بورس

کارشناس بورس گفت: افراد تازه وارد به سیگنال گروه ها و کانال های تلگرامی و صفحه های اینستاگرام اعتماد نکنند.

بازار: مدتی است برخی از افراد با ارائه سیگنال خرید به افراد تازه وارد بورس پرداخته و از این راه پول های کلانی به جیب می زنند، افراد تازه وارد بورس که جایی برای آموزش ندیده اند و یا می خواهند بدون دریافت آموزش، راه ثروتمندشدن را به سرعت طی کنند در دام این افراد و کانالها گرفتار می شوند و بعضا سرمایه یک عمر خود را از دست می دهند. به همین بهانه با یک مدیرعامل کارگزاری به گفتگو پرداخته ایم.

کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیروی افراد تازه وارد بورس از کانال های تلگرامی بسیار خطرناک است، گفت: کارگزاری اجازه آموزش به افراد تازه وارد بورس را ندارد مگر اینکه شرکت مشاور سرمایه گذاری باشد. بیشتر کارگزاری ها این مجوز را ندارند مگر مجوز مربوط را از سازمان بورس اخذ کنند، وظیفه کارگزار این نیست که مشاوره بدهد، مشاوره دادن برای خرید سهام کار شرکت هایی است که از سازمان بورس و اوراق بهادار،  مجوز مشاوره سرمایه گذاری گرفته اند. 

این مدیرعامل کارگزاری با اشاره به این نکته که افراد تازه وارد بورس از پیروی از اخبار این کانال ها به شدت پرهیز کنند، تصریح کرد: این افراد اگر به دنبال سرمایه گذاری بوده و تخصص این کار را ندارند واحدهای صندوق های سرمایه گذاری را خرید کنند، زیرا این صندوق ها را افراد حرفه ای اداره می کنند و اگر خدایی ناکرده بازار منفی شود میزان ضرر بسیار کاهش پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از افراد مبتدی گیج شده اند و نمی دانند برای آموزش به کدام موسسه بروند و از کارگزاری ها و سازمان بورس توقع دارند راهی ایمن را برای آموزش آنان فراهم کنند، گفت: با این نکته کاملا موافق هستم و توصیه می کنم افراد تازه وارد برای آموزش به کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار مراجعه کنند و از مراجع رسمی و نهادی مالی زیر نظر سازمان بورس آموزش فاندامنتال و تکنیکال رو ببینند. باز هم به سرمایه گذاران تاکید می کنم به این کانال ها اعتماد نکنند زیرا بسیار خطرناک است، بنده نگران سرمایه گذارانی هستم که سرمایه یک عمر را به دست این افراد بدهند و آن ها نیز از این موقعیت سواستفاده کرده و سهمی را که ارزش ندارد را بالا برده و بعدا آن را خالی کرده و مردم می مانند و ضرر و از دست رفتن سرمایه. 

هومن در پایان گفت: قطعا باید با این کانال ها برخورد قضایی صورت گیرد متاسفانه در صورتی که قانون اوراق بهادار جامع است ولی مسئولین مربوطه در برخورد با این نوع کانال ها باید جدی باشند که البته تا به این لحظه این برخورد صورت نگرفته است.

کد خبر: ۳٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha