۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
هر هکتار از مزارع پرورش میگو چابهار برای دو نفر شغل ایجاد می‌کند
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان:

هر هکتار از مزارع پرورش میگو چابهار برای دو نفر شغل ایجاد می‌کند

چابهار- مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک در سواحل مکران از ظرفیت‌های مهم کشت و تولید میگو در کشور هستند که در هر هکتار از مزارع پرورش میگوی این منطقه برای ۲ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات سیستان و بلوچستان، محمد شهلی‌بر اظهار داشت: چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب است و درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگوست که این امر سبب شده تا کارشناسان، این منطقه را به بهشت آبزی پروری تشبیه کنند.

وی افزود: میگوی تولید شده در گواتر چابهار به دلیل اینکه در منطقه‌ای ساحلی با درجه حرارت مناسب، پاکیزه و به دور از آلودگی‌های صنعتی و شهری، نزدیکی به خط استوا و هوای نسبتاً گرم و مرطوب و بادهای موسمی مونسون پرورش داده می شود، از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از حضور سرمایه‌گذار جدید برای احیا مزارع سایت پرورش میگوی گواتر استقبال می‌شود، بیان کرد: ظرفیت‌های آبزی پروری نوار ساحلی چابهار و کنارک بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این زمینه می توانند برنامه‌ها و اهداف خود را برای سرمایه گذاری ارائه تا پس از بررسی فعالیت‌ شان را آغاز کنند.

شهلی بر با بیان اینکه سایت پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر در ۱۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان چابهار و در نزدیکی مرز پاکستان با حدود چهار هزار هکتار اراضی یکی از مناطق مستعد برای کشت و برداشت میگو است و در سال جاری بیش از ۴۰۰ هکتار به زیر کشت میگو رفته است. تصریح کرد: زمان ذخیره سازی میگو از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت و زمان برداشت نیز حدود ۹۰ روز بعد از آن است.

وی گفت: ورود سرمایه گذاران به حوزه شیلات و اجرای برنامه ها و اهداف برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه پرورش آبزیان بویژه جلبک و خیار دریایی می‌تواند براحتی و در کمترین زمان بازگشت سرمایه و سود قابل توجه را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مکران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر سواحل مکران را فراهم کرد.

وی افزود: شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با ساحلی زیبا و ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو، صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

شهلی‌بر با اشاره به اینکه ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو به مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار، دشتیاری و کنارک شناسایی شده است، تصریح کرد: منطقه گواتر، گوردیم و رودیک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است.

کد خبر: ۳۰٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha