۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
احتمال کاهش سود تسهیلات مسکن از ۹ تا ۱۲ درصد
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

احتمال کاهش سود تسهیلات مسکن از ۹ تا ۱۲ درصد

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در تدوین طرح تولید انبوه مسکن به دنبال افزایش تسهیلات خرید مسکن و کاهش سود این وام ها از ۱۸ درصد به حدود ۹ تا ۱۲ درصد هستیم البته این میزان سود هنوز نهایی شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به محورهای طرح کمیسیون عمران برای تولید انبوه مسکن، گفت: در شرایط کنونی کشور با کمبود شدید مسکن مواجه است که این مسئله موجب افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار شده، حال مجلس در حال تدوین طرح تولید انبوه مسکن با همکاری مرکز پژوهش ها و کارشناسان، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و انبوه سازان است.

بحث تولید مسکن همواره تحت تأثیر عواملی مانند تأمین زمین، ارائه تسهیلات و مصالح ساختمانی بوده است
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تولید مسکن همواره تحت تأثیر عواملی مانند تأمین زمین، ارائه تسهیلات و مصالح ساختمانی بوده است، حال خوشبختانه با توافق وزارت راه و وزارت جهاد کشاورزی، اراضی حرایم شهرها با وسعت حدود ۲۵۰ هزار هکتار برای اجرای پروژه ها اختصاص داده می شود.

افزایش سهم وام مسکنی از تسهیلات کل کشور
رضایی کوچی گفت: تاکنون میزان تسهیلات بخش مسکن از کل وام های ارائه شده، تنها هفت درصد برای بخش مسکن در نظر گرفته می شد، حال در طرح مجلس این میزان از ۷ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته است، از طرف دیگر ما به دنبال افزایش تسهیلات خرید مسکن و کاهش سود این وام ها از ۱۸ درصد به حدود ۹ تا ۱۲ درصد هستیم البته این میزان سود هنوز نهایی شده است.

وی گفت: در شرایط کنونی قیمت مصالح ساختمانی بسیار گران است، افزایش قیمت مصالح به دلیل صادرات یا عرضه آن در بازار بورس است، حال چون قیمت ها در بازار بورس واقعی نیست، قیمت ها به صورت چشمگیری بالا می رود، حال ما در تدوین طرح به دنبال آن هستیم که بخشی از مصالح ساختمانی تولیدی در داخل کشور در بازار بورس عرضه نشده و این میزان را با قیمت مناسب برای اجرای طرح های انبوه سازی مسکن در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: کاهش عوارض و تعرفه شهرداری ها، نظام مهندسی و سازمان های آب، برق و گاز نیز می تواند در کاهش قیمت تمام شده مساکن انبوه اثرگذار باشد که ما این مسائل را نیز دنبال می کنیم.

کد خبر: ۳۰٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha