۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶
دولت در جریان مشکلات معیشتی مردم نیست؛ آغاز برخورد مجلس با شبکه فساد در کشور
نماینده مردم قزوین در مجلس:

دولت در جریان مشکلات معیشتی مردم نیست؛ آغاز برخورد مجلس با شبکه فساد در کشور

قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: انتظار حداقلی مردم در تنگناهای مالی که امروز بر زندگی آن‌ها سایه انداخته، پاسخگویی دولت است و نمایندگان نیز به سهم خود برخورد با شبکه فساد را در داخل مجلس آغاز کرده‌اند.

فاطمه محمد بیگی در گفت وگو با خبرنگار بازار در خصوص مشکلات حاکم بر جامعه اظهار داشت:  مشکلات معیشتی ناشی از اقتصاد بیمار کشور در سال گذشته مشکلاتی اساسی برای مردم ایجاد کرده است که موجب شده تا فشار بر اقشار ضعیف جامعه زیاد باشد.

وی بیان کرد: رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم باید از قالب کلیشه و تبلیغات خارج شود چرا که مردم نیازمند رسیدگی اساسی هستند و تا زمانی که نتوانیم به مشکلات مردم  به صورت  کامل و از نگاه های متفاوت رسیدگی کنیم  قطعا نخواهیم توانست تصمیم درستی نیز بگیریم.

نباید رفاه و آسایش مردم نادیده گرفته شود
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی امروز کشور است و از نظر ما که نماینده مردم هستیم هیچ بهانه‌ای برای این مسئله مورد پذیرش نیست.

محمد بیگی اظهار داشت: از سالهای قبل مشکلات اعتباری حاکم بر کشور روند رسیدگی به پروژه ها را کند کرده است اما نباید رفاه و آسایش مردم نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم از برخی از شرایط موجود در کشور ناراضی هستند و عمده ریشه این نارضایتی‌ها مسائل مالی است از این رو باید بتوانیم زمینه‌های این مشکل عمیق را در کشور شناسایی کنیم و هیچ کسی بهتر از دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور استیضاح نمی‌شود
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: بیکاری، تورم، گرانی و مشکلات ارزی زندگی روزمره مردم را دشوار کرده است و این در شرایطی است که به نظر می‌رسد دولت به اندازه کافی در جریان مسائل و مشکلات مردم نیست از این رو نمایندگان به این نتیجه رسیدند که باید از رئیس جمهور طرح سوال شود، البته به هیچ عنوان مسئله استیضاح مطرح نیست اما  باید این فرصت فراهم شود تا نمایندگان بتوانند سوالات و دغدغه‌های مردم را از رئیس جمهور سوال کنند.

محمد بیگی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین دغدغه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مدیریت همین مشکلات است  اما بدون همراهی دولت کاری از پیش نمی‌رود، گفت: این که ظرفیت‌های ما در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار نگیرد از نظر ما منطقی و قابل پذیرش نیست و در این شرایط ایجاد شده مجبوری بیشترین میزان بهره وری را ایجاد کنیم.

وی با عنوان اینکه این که مسئله استیضاح رئیس جمهور مطرح شد بیشتر یک شیطنت رسانه‌ای بود تا یک تصمیم چرا که از اول هم این مسئله مطرح نبود، افزود: قطعا فعال شدن قرارگاه اقتصاد مقاومتی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری در خصوص راهکار خروج از این وضعیت با عنوان جهش تولید و اقتصاد مقاومتی مطرح کردند را الگوی خود قرار می‌دهیم.

تنها ۴۰ نماینده شفافیت آرا را در مجلس اجرا کردند
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از نگرانی مردم در خصوص تصمیم گیری نمایندگان در مجلس تعداد ۴۰ نماینده هم نظر شدیم تا بتوانیم دیدگاه‌ها و  آراء خود را به اطلاع مردم برسانیم.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: به نظر بنده اگر ما برای دفاع از حقوق مردم در این جایگاه قرار گرفته‌ایم  پس انتظار مردم برای بیان آرا، شنیدن نظرات مردم و بیان دیدگاه‌هایمان  انتظار زیادی نیست چراکه مردم حق دارند بدانند کسانی  که به نمایندگی از خود انتخاب کرده اند چه تاثیری در سرنوشت  کشور و تصمیمات کلان دارند.

وی با بیان اینکه با این وجود معتقدیم برای رسیدن به موفقیت در کشور نیازمند تلاشی همگانی هستیم و با وجود این که اصلاح ساختاری در دستگاه قضا و مجلس آغاز شده است انتظار داریم دولت نیز در این مسیر با ما همراه باشد، گفت: قوانین کشور امروز با همه مشکلاتی که دارد اما ظرفیت های کافی برای این جراحی اصلاحی  در آن تعبیه شده است و اگر بخواهیم در این مسیر قدم بگذاریم قطعا زیرساخت‌های آن مهیاست.

مجلس حیات خلوت دولتی‌ها نیست
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه در ماجرای اعتبارنامه تاج گردون در مجلس نشان از عزم جدی برای مبارزه با فساد در خانه دولت دارد و قطعا افزایش نظارت های داخلی میتواند بر ادامه این ورند منجر شود، بیان کرد: رد اعتبارنامه تاج گردون یکی از مهم ترین اقدامات در برخورد  نمایندگان مردم  با شبکه فساد و رانت درون مجلس است و قطعا برای این مسئله برخی از نمایندگان دچار مشکل هم خواهند شد.

محمد بیگی با تاکید بر اینکه مجلس حیات خلوت دولتی‌ها نیست و قطعا با هر تخلفی که صورت گیرد با جدیت برخورد می کنیم، خاطرنشان کرد: نباید چهره مجلس سیاسی شود و مردم فقط از مجلس یک وجهه سیاسی بشناسند.

وی ضمن بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس در سریدگی به مشکلات مردم رسیدگی به طرح دو فوریتی تخصیص مالیات بر خانه‌های خالی است، گفت: اگر می‌خواهیم  بازار مسکن در کشور مدیریت شود باید بتوانیم با تدوین راهکارها و سیاست‌هایی مسکن را از لیست کالاهای سرمایه‌ای خارج کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین راهکارهایی نظیر اختصاص مالیات بر خانه‌های خالی امروز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و با همراهی تعاونی و اتحادیه‌های مرتبط به دنبال مدیریت این جریان هستیم، تاکید کرد: در طی مدتی که در خدمت مردم قزوین بودیم بیش از ۶۰ درصد از  مراجعات در خصوص مشکلات معیشتی بود، مشکلاتی که قطعا ریشه در اقتصاد و اشتغال کشور دارد چرا که نزدیک به ۲۰ درصد از مراجعان در استان قزوین نیز در خصوص اشتغال مشکل داشتند.

محمد بیگی بیان کرد: امروز روستاهای قزوین در حوزه زیرساختی مشکل جدی دارند و این در شرایطی است که اقتصاد شهرها توانایی خدمت رسانی کامل به جمعیت روستاها را نیز ندارد و مشکل اقتصاد و معیشت در روستاها  بیشتر به چشم می‌خورد.

محمد بیگی باابراز اینکه برای مدیریت درست اوضاع و افزایش بهره وری شاید کوچک سازی دولت یکی از مهم ترین اقدامات مورد نیاز باشد چرا که نباید فراموش کنیم بخش قابل توجهی از درآ»دهای ما امسال صرف هزینه های جاری می شود که میتوان در این زمینه مدیریت کرد، گفت: توان خرید دهک‌های پایین جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و نیاز است تا دولت با تدوین طرح‌های حمایتی راهکاری برای مدیریت اوضاع پیدا کند.

کد خبر: ۳۰٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها