۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
صادرات کالا از زنجان به ۵۰ میلیون دلار رسید/ رونق صادرات در تیرماه
مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات کالا از زنجان به ۵۰ میلیون دلار رسید/ رونق صادرات در تیرماه

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان به میزان صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه سالجاری صادرات کالا از استان به کشورهای خارجی بیش از ۵۰ میلیون دلار بوده است. 

سید میر هاشم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، به میزان صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه سالجاری صادرات کالا از استان به کشورهای  خارجی بیش از ۵۰ میلیون دلار بوده است. 

وی اظهار کرد: در این میان شمش روی با بیش از ۷۵ درصد و صنعت برق هم با صادرات ۱۱ درصدی محصولاتی همچون سیم و کابل و ترانسفور ماتورها به ترتیب بیشترین صادرات کالا از استان به خارج از کشور را به خود اختصاص داده است. 

مدیرکل گمرک زنجان،  بر ریل گذاری میزان صادرات برای جبران محدودیت های سه ماهه کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سه ماهه سالجاری صادرات کالا از استان بیش از ۵۰ درصد کاهش دارد ولی با مرز شدن مرزها ی تجاری ترکیه رونق صادرات بر گشته و در تیرماه صادرات کالا از استان افزایش داشته است. 

احمدی تاکید کرد: بیشترین صادرات  استان زنجان به کشور ترکیه است و امیدواریم این میزان صادرات روز به روز افزایش پیدا کند. 

وی گفت:  عمده کالاهای صادراتی استان زنجان شمش روی، کابل برق، ترانسفورماتور، مفتول آهنی، پروفیل، ماست، دوغ، خامه، پنیر، شیر، شمش سرب، کاغذ تیشو، کاغذ کاهی، مواد اولیه پلاستیکی، شمش سرب، آبمیوه، پارچه نبافته است.

مدیرکل گمرک زنجان، تاکید کرد:در سال جهش تولید شاهد رونق صادرات در استان هم خواهیم بود. 

کد خبر: ۳۰٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha