۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
موانع بسیار بر سر راه طرح احیای اقتصادی اروپا

موانع بسیار بر سر راه طرح احیای اقتصادی اروپا

نخستین روز مذاکرات در مورد طرح احیای اقتصادی پسا کرونا در بروکسل پایان یافت.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سران ۲۷ کشور اروپایی به دنبال توافق بر سر طرح احیای اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی هستند. در حالی که موانع بسیاری بر سر راه این طرح وجود دارد، آلمان و فرانسه با آن موافق هستند.

نخست وزیر لهستان هم می‌گوید در مورد نتیجه این نشست که تا یکشنبه ادامه خواهد یافت چندان خوش بین نیست.

هدف سران کشورهای اروپایی از این نشست کاملا واضح است. آن‌ها به دنبال احیای اقتصاد اروپا هستند. اما در مورد چگونگی انجام این کار اختلاف نظر دارند. آلمان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد امیدوار است طرح کمک اقتصادی گسترده ۷۵۰ میلیارد یورویی را تصویب شود.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیش از آغاز نشست در این باره گفت ما با قدرت بسیار در این رایزنی‌ها متعهد شده ایم. اما در عین حال باید بگویم اختلافات قابل توجهی در این زمینه وجود دارد. از همین روز من نمی‌توانم پیش بینی کنم که این بار ما به توافق دست خواهیم یافت.

برخی کشورها از جمله اتریش، دانمارک، سوئد و هلند با این طرح اقتصادی مخالف هستند. این کشورها بیش از همه با بحث بازپرداخت وام‌ها مخالف هستند و اعمال طرح‌های اصلاحات در کشورهای مقروض را خواستارند.

مارک روت نخست وزیر هلند در مورد طرح احیای اقتصادی اروپا گفت من واقعا خوش بین نیستم. امید چندانی وجود ندارد. این بسیار پیچیده است. آنچه برای ما اهمیت بسیاری دارد این است که این کشورها اصلاح شوند. آن‌ها خواستار کمک‌ها و وام‌های بیشتر هستند و این در حالیست که ما واقعا موافق نیستیم. آن‌ها باید تضمین دهند که اصلاحات به خوبی پیش می‌رود.

اما طرح احیای اقتصادی به نفع کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیاست که نگرانند گرفتار همان وضعیت شوند که یونان در زمان بحران منطقه یورو گرفتار آن شد. این نخستین نشست سران اروپا از زمان شیوع ویروس کروناست.

کد خبر: ۳۰٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha