۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
پرونده زمین‌خواری در ناهارخوران گرگان بسته شد/ پایان حدنگاری اراضی ملی
رئیس کل دادگستری گلستان:

پرونده زمین‌خواری در ناهارخوران گرگان بسته شد/ پایان حدنگاری اراضی ملی

گرگان - رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پایان حدنگاری اراضی ناهار خوران گرگان پرونده زمینخواری در این محدوده بسته شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان هادی هاشمیان اظهارکرد: پس از یکسال تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی گلستان، حدنگاری اراضی ناهارخوران گرگان به پایان رسید.

وی با بیان این که گام دوم، بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره است، افزود: بررسی اراضی ملی برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از پارسال به یکی از قضات توانمند استان سپرده شد که پس از یک سال تلاش شبانه روزی و بررسی اسناد، ۹۰ هکتار از اراضی ملی جنگلی حاشیه شهر گرگان شناسایی و به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این اراضی شامل زمین های منتهی به صیاد شیرازی، شهرک دخانیات، فرهنگشهر، میناگل، شهرک سروش و اراضی سروش به سمت ناهارخوران و پل سید مسعود تا میدان ناهارخوران گرگان را شامل می شود.

وی افزود: قبلا این زمین ها سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.

هاشمیان ادامه داد: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده ایم زمین هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی گرفته اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد، اقدام کنند.

وی بیان کرد: تاکنون منابع طبیعی برای ابطال هشت فقره سند به دادگستری دادخواست ارائه کرده که فقط دو فقره آن در شهرک سروش و فرهنگشهر هر کدام یک و نیم هکتاری هستند و میلیاردها تومان ارزش دارد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره هم در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده است تا راه دست اندازی سودجویان به اراضی این منطقه نیز را برای همیشه مسدود کنیم.

کد خبر: ۳٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha