۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
جریمه ۱۴۶ میلیارد تومانی قاچاقچی سوخت / دستگیری سلطان قاچاق سوخت

جریمه ۱۴۶ میلیارد تومانی قاچاقچی سوخت / دستگیری سلطان قاچاق سوخت

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اطاله چندین ساله رسیدگی موضوع پرونده قاچاق سوخت توسط ۵۰ فروند کشتی نفکش و خروج بیش از صد میلیون سوخت قاچاق از کشور گفت: با حکم قطعی برای این پرونده ۱۴۶ میلیارد تومان جریمه وضع شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی مویدی خرم‌آبادی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: اگرچه این موضوع در قاچاق کالا و ارز تاثیرگذار بوده، اما تلاش شد بسترها به گونه‌ای فراهم شود تا از خروج کالاهای اساسی از کشور جلوگیری شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: در این زمینه آیین‌نامه خوبی توسط دولت وضع شد، به طوری که امروز شاهد کمترین خروجی کالاهای اساسی از کشور هستیم.

دستگیری سلطان قاچاق سوخت

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با قاچاق کالا توانستیم بر روی شبکه‌های اصلی متمرکز شویم، افزود: بر این اساس فردی که در چند سال گذشته نفوذ بسیاری در دستگاه‌های مختلف داشت، با ورود و همکاری موثر دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

مویدی خرم‌آبادی خاطرنشان کرد: این پرونده در خصوص خروج بیش از یکصد میلیون لیتر سوخت قاچاق از کشور قطعیت یافته بود و در چند روز گذشته شاهد اجرای حکم قطعی در رابطه با پرونده مذکور و جریمه ۱۴۶ میلیارد تومانی برای آن بودیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه امسال ۸۶ هزار پرونده در رابطه با قاچاق در کشور تشکیل شده، تصریح کرد: این رقم نسبت به سنوات گذشته رشد ۷ درصدی داشته است.

وی ارزش این پرونده‌ها را حدود ۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: افزایش تشکیل پرونده‌ها موجب خشنودی نیست، البته شاهد کاهش ۵۰ درصدی زمان بررسی و دادرسی پرونده‌ها نسبت به گذشته هستیم.

مویدی خرم‌آبادی همچنین با بیان اینکه ۳۰ درصد تولید پوشاک رونق یافته است، اظهار کرد: با افزایش تولید افراد فرصت‌طلب دیگر به سمت قاچاق گرایش نیافتند زیرا دیدند تولید داخل می‌تواند قاچاق را کاهش دهد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین بیان کرد: سال گذشته بیش از ۹ میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی شد که ۹۰ درصد آن مربوط به گازوئیل بود.

کد خبر: ۳٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha