۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کاهش ۶۰ درصدی تعداد مسافران ناوگان ریلی شمالغرب کشور
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور خبر داد

کاهش ۶۰ درصدی تعداد مسافران ناوگان ریلی شمالغرب کشور

زنجان- خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: با شیوع کرونا ناوگان ریلی شمالغرب با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می کند و تعداد مسافران ۶۰ درصد کاهش یافته است.  

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، قطارهای زنجان به تهران و زنجان به مشهد یک روز در میان حرکت می‌کنند، گفت: در حال حاضر یک رام قطار زنجان به تهران با رعایت اصول بهداشتی یک روز در میان مسافران را جابه‌جا می‌کند.

وی اظهار کرد: همچنین یک رام قطار زنجان به مشهد هم یک در میان مسافر را جا به جا می کند، اظهار کرد: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هر کوپه دو نفر مسافر حضور دارد.  

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور با بیان اینکه با شیوع کرونا ناوگان ریلی شمالغرب با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می کند، گفت: تعداد مسافران ۶۰ درصد نسبت به قبل از دوران کرونا کاهش یافته است.  

خدایی تاکید کرد: امیدواریم با ریشه کنی کرونا دوباره ناوگان ریلی مسافران با ظرفیت بسیار زیاد را جا به جا کند.  

وی بر کیفیت قطارها اشاره کرد و گفت: این شرکت بر کیفیت قطارها تأکید جدی دارد و با شیوع بیماری شوم کووید ۱۹ کوپه های قطار هر روز ضدعفونی می شوند و ماسک رایگان در اختیار مسافران قرار می گیرد.  

مدیرکل ناوگان ریلی شمال غرب کشور تصریح کرد: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

خدایی حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب را ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد و ایستگاه‌های قزوین، زنجان، میانه و مراغه چهار ایستگاه اصلی راه‌آهن شمال غرب کشور است و این ناوگان در محدوده شش استان حمل‌ونقل می‌کند.

کد خبر: ۳۰٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha