۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
چادر همچنان محروم از دریافت یارانه
طراح لباس مطرح کرد

چادر همچنان محروم از دریافت یارانه

کرمی، طراح لباس گفت: مجلس هنوز محصولات حجاب را به عنوان یک کالای فرهنگی حساب نکرده و به همین دلیل هم هیچ یارانه‌ای به حجاب چادر اختصاص داده نمی‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، شیما کرمی طراح لباس اظهار کرد: جامعه ایران اسلامی ملتزم به رعایت حجاب و عفاف است اما من به عنوان یک جوان برای رعایت این موضوع با خلأهایی مواجه می‌شوم.

وی افزود: پوشش‌هایی که ما به عنوان حجاب داریم برای خیلی‌ها زیبا نیست و یا مورد سوال واقع می‌شود اما با آسیب‌شناسی که من انجام دادم به این نتیجه رسیدم که پوشش چادر اتفاقاً خیلی هم هیجان برانگیزتر است لذا با کمک تعدادی از همکاران تلاش کردیم طراحی‌ها را زیباتر کنیم که تا حدود زیادی هم موفق عمل کردیم و مخاطبان غیر چادری هم به طرح‌های ما جذب شدند.

کرمی گفت: بخش اعظمی از نیاز کشورمان به پارچه مناسب چادری که هم لطیف باشد و هم زیبا هنوز از خارج وارد می‌شود البته کارخانه حجاب شهرکرد اقدامات خوبی کرده اما در حال حاضر این نوع پارچه‌های مورد نظر ما حتی در این کارخانه هم کم شده و ما مجبور به واردات از کشورهای خارجی به ویژه ژاپن و کره و چین شده‌ایم.

وی متذکر شد: قطعاً ما با کمک مهندسان ایرانی در صنعت نساجی به قدرت تولید پارچه‌های مرغوب در داخل کشورمان خواهیم رسید اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تمهیداتی برای آسان‌تر شدن واردات مواد اولیه اندیشیده شود.

کرمی با انتقاد از اینکه مجلس هنوز کالای ما را به عنوان یک کالای فرهنگی حساب نکرده و به همین خاطر هم هیچ یارانه‌ای به حجاب چادر اختصاص داده نشده افزود: این درحالیست که بسیاری از کالاهای غیرضروری در کشور ما مشمول دریافت یارانه شده‌اند!

این طراح لباس با اشاره به رابطه مستقیم افزایش قیمت پارچه با افزایش قیمت دلار گفت: این مسئله ما طراحان را در ارائه طرح‌های متنوع و جدید دچار محدودیت کرده و متاسفانه مسئولان هم از ما حمایتی نمی‌کنند.

وی گفت: ما در زمینه طراحی محصولاتمان به دلیل اینکه کاملاً پوشیده و مطابق با عرف جامعه اسلامی است هیچ مانعی نداریم و طبق الگوهای مشخص و البته به صورت کاربردی و زیبا طراحی می‌کنیم اما مشکل فعلی ما روند دستیابی به مواد اولیه است.

کرمی با اشاره به گلایه مشتریان از بالا بودن قیمت محصولات حجاب گفت: ما همیشه با مشتریان چالش داریم و بحث می‌کنیم که این قیمت پارچه است که بالا رفته و ما قیمت‌ها را خیلی بالا نمی‌بریم اما مشتریان انتظار دارند که قیمت‌های محصولات حجاب پایین‌تر باشدکه البته حق هم دارند.

این طراح لباس در پایان گفت: برند ما درحوزه فرهنگی سعی در نهادینه کردن امر حجاب در جامعه دارد چراکه معتقدم جوانان ایرانی واقعاً حجاب را دوست دارند اما خلأ طرح‌های مناسب در جامعه امکان انتخاب حجاب را از آن‌ها گرفته است.

کد خبر: ۳۰٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha