۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
آلمان برای ساخت شبکه ۵G به هوآوی متکی است!
وزیر کشور آلمان اعلام کرد :

آلمان برای ساخت شبکه ۵G به هوآوی متکی است!

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که این کشور نیازمند کمک شرکت بزرگ چینی هوآوی در جهت ساخت و توسعه شبکه تلفن همراه نسل پنجم خود ( 5G ) می باشد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از اسپوتنیک روسیه،  در حالی که فشارهای ایالات متحده و متحدانش بر غول فناوری چینی بیشتر شده و حتی این شرکت را تهدید کرده که اطلاعات کمتری را با دیگر شرکتها به اشتراک گذارد، کشور آلمان در برابر این خواسته امریکا مقاومت کرده و حاضر نیست هواوی را از لیست شرکتهایی که می توانند در توسعه شبکه تلفن همراه نسل پنجم خود ( 5G ) نقش مهمی ایفا کنند،  رها کند.

هورست سیهوف هشدار داد در صورتی که شرکت هوآوی چین از طرح توسعه شبکه 5G کنار گذاشته شود توسعه این شبکه در آلمان با توقف رو برو شده و ممکن است ۵ تا ۱۰ سال به تعویق افتد.

وی همچنین بر این باور است که هیچ شرکت آلمانی در حال حاضر قادر به ساخت شبکه 5G نیست و فقط دو شرکت اروپایی از این توانایی برخوردار هستند.

وزیر آلمانی از شرکت‌های آلمانی و اروپایی خواست تا در جهت توسعه شبکه تلفن همراه نسل پنجم توانایی و قابلیت خود را ارتقا دهند.

سیهوفر همچنین خاطرنشان کرد که آلمان نمی خواهد غول مخابرات چین را به طور کلی از بازار حذف کند ، همانطور که آمریکا و چند متحد دیگر به دلیل روابط ادعایی خود با دولت چین به روابط تجاری خود با چین ادامه می دهند.

وی نیز افزود امنیت در اولویت برنامه ها قرار دارد و آلمان می تواند شبکه های ایمنی دیگری را در صورت لزوم ایجاد کند.

گفتنی است که شرکت هایی مانند هواوی همچنین باید به دولت آلمان اطمینان دهند که هیچ یک از اجزای آن خطری امنیتی را برای این کشور ایجاد نمی کند و در صورت تغییر گزینه ای برای تعلیق روند  وجود داشته باشد.

کد خبر: ۳٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha