۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
برخورد جدی با صفحات مجازی و شبکه‌های متخلف در حوزه گرانی مسکن و زمین
رییس کل دادگستری استان یزد خبر داد

برخورد جدی با صفحات مجازی و شبکه‌های متخلف در حوزه گرانی مسکن و زمین

یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد از برخورد جدی با صفحات و شبکه‌های متخلف در حوزۀ گرانی قیمت مسکن و زمین هشدار داد و گفت: بابورس‌بازان و دلالان و سودجوها در این حوزه به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری صبح پنجشنبه با اشاره به وجود برخی بورس‌بازان، دلال‌ها و سودجوها در حوزه زمین و مسکن، گفت: گرچه ورود به این حوزه از وظایف اولیه دستگاه قضا نیست اما عزم دستگاه قضای استان در برخورد با دلالان و سودجویان و برخی از کارشناسان التهاب آفرین در این حوزه جدی است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در حوزه زمین و مسکن یک سری افراد دلال و سودجو با  ایجاد اشتهای کاذب و قیمت‌های غیرمتعارف در حال فعالیت هستند گفت: لذا دستگاه قضایی استان طرح برخورد با افراد سودجو و دلال در حوزه زمین و مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با بررسی های اولیه و همکاری ضابط های عام و خاص دستگاه قضا از جمله نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با مستندسازی اولیه دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان دستور برخورد با این افراد سودجو و دلال در حوزه اراضی و مسکن صادر شد.

دهشیری تصریح کرد: در این راستا ۲۰ تیم سه نفره که در رأس هر تیم یک قاضی دادسرا حضور داشت نسبت به ورود میدانی اقدام  و در این راستا تعدادی افراد دلال و سودجو دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد محل مشخصی برای فعالیت نداشتند افزود: در خصوص این افراد نیز اقدامات قضایی و قانونی لازم انجام شد.

دهشیری اظهارداشت: همچنین کارشناسانی که در این راستا کمک به ایجاد التهاب و ارتقای کاذب قیمت‌ها داشته‌اند شناسایی و برخورد با آنها در دستورکار دستگاه قضا استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه فلسفه ورود دستگاه قضا در این حوزه در راستای مهار افزایش قیمت ها و ایجاد آرامش نسبی در حوزه زمین و مسکن است تصریح کرد: هرچند این وظیفه اولیه دستگاه قضا نیست و برعهده نهادهای دیگر است که باید نظارت کامل بر حوزه قیمت زمین و مسکن داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش واسطه گری مشاورین املاک گفت: دستگاه قضا استان قدردان افرادی است که در حوزه بنگاههای املاک براساس قانون و به صورت سالم در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به نقش برخی صفحات و کانالها در افزایش قیمت زمین و مسکن گفت: در این راستا نیز برخورد با صفحات و کانالهای متخلف در دستور دستگاه قضا استان قرار گرفت و تعدادی از آنها مسدود شده اند.

کد خبر: ۳۰٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha