۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
عملیات‬ اجرایی‬ سد «نعمت آباد» اسدآباد تا شهریورماه‬ پایان‬ می یابد
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان:

عملیات‬ اجرایی‬ سد «نعمت آباد» اسدآباد تا شهریورماه‬ پایان‬ می یابد

همدان - ستوده؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از اتمام مراحل اجرایی سد «نعمت آباد» اسدآباد خبر داد و گفت: این سد شهریور ماه امسال در پویش سراسری «هر هفته_الف_ب_ایران» افتتاح می‌شود.

منصور ستوده در گفتگو با بازار با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح ملی سد نعمت آباد از سال ۱۳۸۳ آغاز شد، گفت: عملیات اجرایی سد «نعمت آباد» تا پایان شهریور تمام می‌شود و پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

ستوده افزود: این سد دارای ظرفیتی حدود ۵ میلیون مترمکعبی است و اکنون حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب آب را در خود جای داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: وزیر نیرو بر برنامه پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» تاکید دارد وهر ماه پروژه‌های مهم صنعت آب و برق را در استان‌ها رصد و در صورت اتمام افتتاح می‌کند.

ستوده بیان کرد: سد نعمت آباد در برنامه‌های افتتاح امسال قرار گرفته و امیدواریم تا پایان تابستان عملیات اجرایی سد را تکمیل کنیم و با توجه به برنامه زمانبندی دفتر وزارت نیرو و هماهنگی با استاندار همدان این سد را به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: سد خاکی نعمت آباد در ۱۲ کیلومتری شمال غرب اسدآباد واقع شده و ارتفاع این سد ۲۱، طول تاج آن ۵۶۶ و عرض تاج آن ۶ متر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان همچنین از کسب رتبه برتر آب منطقه‌ای استان همدان در عملکرد سه ماه نخست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی» در پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز خبرداد.

وی گفت: روز گذشته با بررسی و ارزیابی دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران از عملکرد سه ماه نخست طرح «احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی»، استان‌های برتر در اجرای این طرح در سال ۱۳۹۹ معرفی شدند.

ستوده افزود: در این میان شرکت آب منطقه‌ای همدان در کنار سازمان آب و برق خوزستان توانست در پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز حائز رتبه برتر شود.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۱۸۰ حلقه چاه در استان همدان مسدود شده است.

کد خبر: ۳۰٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha