۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز به کشت محصولات گندم، جو و کلزا اختصاص یافته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز به کشت محصولات گندم، جو و کلزا اختصاص یافته است

کرج- موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: ۱۸هزار و ۲۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز به کشت محصولات گندم، جو و کلزا در سال زراعی ۹۸-۹۹ اختصاص یافته است.

سید مجید موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت کشت محصول گندم در استان البرز گفت: سطح کشت ابلاغی گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۵۰ هکتار بوده که سطح سبز محقق شده ۱۰ هزار و ۶۶۰ هکتار (۱۱۰ هزار و ۹۰ هکتارآبی و ۵۷۰ هکتار دیم) در شش شهرستان استان البرز است و  ۱۰۲ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می دهد.

موسوی افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده و شش هزار و ۵۸۴ تن کود پایه و سرک در استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: عملیات مبارزه با علف هرز در هشت هزار و نه هکتار از اراضی آبی و ۳۵ هکتار از اراضی دیم و مبارزه با آفات در ۱۳ هزار و ۵۳۲ هکتار (بعضی از مزارع دوبار) انجام شده است و در سطح پنج هزار و ۶۵۸ هکتار از اراضی استان نیز تغذیه تکمیلی (کودهای ماکرو و میکرو) انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تزریق ادوات جدید به ناوگان مکانیزاسیون سطح کشت البرز گفت: سطح کشت کاملا مکانیزه استان به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

موسوی افزود: ۱۲ اکیپ برداشت بر فعالیت ۶۱ دستگاه کمباین فعال از نیمه خرداد تا ۲۴ تیر ماه نظارت داشت که در این بازه زمانی از ۹ هزار و ۷۹۵ هکتار برداشت شده است و نظارت فنی بر این اقدامات انجام شد.

وی در خصوص خرید تضمینی از کشاورزان گفت: در پنج مرکز خرید دولتی بالغ بر سه هزارو ۴۳۵ تن و در ۹ مرکز خرید توافقی بالغ بر ۲۳ هزار و ۳۰۳ تن گندم، هزار و ۳۳۸ تن بذر با قیمت تضمینی ۲۵ هزار ریال و قیمت توافقی ۲۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۷ هزار ریال و قیمت گندم بذری در طبقه گواهی شده ۱۰ درصد بالاتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

موسوی افزود: سطح کشت ابلاغی جو برای سالجاری استان توسط دفتر گندم و محصولات اساسی هشت هزار و ۱۰ هکتار بوده که سطح سبز بالغ بر شش هزار و ۷۲۴ هکتار در پنج شهرستان استان البرز محقق شده است.

کد خبر: ۳۰٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha