۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
تأمین ۲۵۰ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

تأمین ۲۵۰ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن

نجف زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر تلاش های بسیاری را برای احصا اراضی دولتی صورت داده که در این حوزه به توفیقاتی دست یافته است، از این رو این وزارتخانه در شرایط فعلی بخشی از اراضی را در اختیار داشته و بخشی از آن را نیز در حال احصا است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اهمیت تأمین اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح های تولید مسکن، گفت: در شرایط کنونی زمین حدود ۸۰ درصد هزینه تولید مسکن را در بر می گیرد، از این رو تأمین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن یک گام رو به جلو در عرصه انبوه سازی محسوب می شود.

تلاش وزارت راه و شهرسازی برای احصا اراضی دولتی
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر تلاش های بسیاری را برای احصا اراضی دولتی صورت داده که در این حوزه به توفیقاتی دست یافته است، از این رو این وزارتخانه در شرایط فعلی بخشی از اراضی را در اختیار داشته و بخشی از آن را نیز در حال احصا است.

زمین، یکی از مولفه های تأثیرگذار در تولید مسکن است
وی با بیان اینکه زمین یکی از مولفه های تأثیرگذار در تولید مسکن است، گفت: خوشبختانه کمیسیون عمران مجلس با برگزاری نشست های متعدد، موفق شده بخشی از مشکل تأمین زمین را رفع کند و این تلاش ها برای تأمین گسترده اراضی جهت تولید انبوه مسکن ادامه دارد.

طرح های تولید انبوه مسکن تنها معطوف به تأمین اراضی مورد نیاز نیست
نجف زاده افزود: البته اجرای طرح های تولید انبوه مسکن تنها معطوف به تأمین اراضی مورد نیاز نیست، بلکه اجرای ابزارهای مالیاتی همچون مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر اراضی بلااستفاده و تأمین تسهیلات برای مسکن شهری و روستایی با سود مناسب در اجرای طرح های مذکور اثرگذار است.

تأمین مصالح ساختمانی در تسهیل کردن روند اجرای طرح تولید مسکن اثرگذار است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تأمین مصالح ساختمانی نیز در تسهیل کردن روند اجرای طرح تولید مسکن اثرگذار است که در طرح دو فوریتی کمیسیون عمران نیز این مورد به خوبی دیده شده است تا دولت با همکاری بخش های دیگر نسبت به تأمین مصالح ارزان قیمت اقدام کند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۵۰ هزار هکتار برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تأمین شده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شده که اراضی دولتی در اختیار وزارتخانه ها و دستگاه های دیگر را پس بگیرد تا در این اراضی، ساخت و ساز انبوه صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان کنونی تأمین زمین برای تولید ۶ میلیون واحد مسکونی کافی نیست و ۲۵۰ هزار هکتار زمین تنها بخشی از اراضی مورد نیاز اجرای طرح را شامل می شود.

کد خبر: ۳۰٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha