۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
تشکیل پرونده عرضه خارج از شبکه برای ۳۹ شرکت واردکننده برنج
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت خبر داد

تشکیل پرونده عرضه خارج از شبکه برای ۳۹ شرکت واردکننده برنج

سجادی، مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، از معرفی ۳۹ شرکت واردکننده برنج به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سید مجتبی سجادی با اعلام این خبر گفت: این شرکت‌ها با دریافت ارز رسمی اقدام به واردات کرده اند، اما نسبت به درج اطلاعات مربوط به کل یا بخشی از محصول در سامانه جامع تجارت و توزیع آن در شبکه‌های منتخب (از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای) با قیمت مصوب اقدامی انجام نداده اند.

وی افزود: حسب گزارش‌های رسیده از شرکت بازرگانی دولتی ایران و بررسی‌های کارشناسان این سازمان مشخص شد که ۳۹ شرکت واردکننده برنج هندی و پاکستانی که از ارز دولتی استفاده کرده اند، علیرغم تعهدی که در خصوص درج اطلاعات محصول وارداتی خود در سامانه جامع تجارت داشته اند، هنوز نسبت به اظهار همه یا بخشی از محصول خود در این سامانه اقدامی انجام نداده‌اند.

سجادی میزان تعهد ثبت نشده این ۳۹ شرکت متخلف را قریب به ۴۸ هزار تن اعلام و تصریح کرد: این تعداد پرونده با استناد به ماده ۵ قانون تعزیرات حکومتی که به تخلف عرضه خارج از شبکه اشاره دارد تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای مقتضی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، در خصوص ضمانت اجرای این گونه تخلفات افزود: چنانچه محصول هنوز به فروش نرفته باشد، شرکت ملزم به عرضه کالا در شبکه منتخب می‌شود، در غیر اینصورت پس از ارائه مستندات از سوی شرکت و مشخص شدن نحوه فروش محصول، ممکن است تخلف گرانفروشی نیز در این زمینه احراز شود.

کد خبر: ۳۰٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha