۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
 پایانه های صادراتی شیلات و برنج در مازندران راه اندازی شود
معاون استاندار مازندران:

پایانه های صادراتی شیلات و برنج در مازندران راه اندازی شود

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران راه اندازی پایانه های صادراتی شیلاتی و برنج را در استان برای توسعه صادرات الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریانپور شامگاه یکشنه در کارگروه اقتصادی استان با اشاره ظرفیت بالای استان در تولید محصولات شیلاتی و برنج ایجاد پایانه های صادراتی در این بخش را الزامی دانست.

وی با بیان اینکه راه اندازی پایانه گل و گیاه نیازمند عزم فعالان اقتصادی است از صادرکنندگان خواست تا از صادرات زودهنگام و محصولات بی کیفیت پرهیز کنند زیر این کار به جایگاه صادرات و اقتصاد استان لطمه می زند.

وی خواهان بهره گیری از ظرفیت صندوق ضمانت ارزی صادرات به ارزش یک میلیارد دلار شد و تقویت صنعت حمل و نقل بین المللی برای صادرات را ضروری دانست.

معاون استاندار مازندران همچنین توجه به هلدینگ، بسته بندی، سورتینگ و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی را برای توسعه صادرات مهم خواند و گفت: کیقیت محصولات صادراتی استان باید برای رقابت پذیری ارتقا یابد.

خیریان پور با بیان اینکه از ظرفیت صادراتی برخی اقلام مانند گل وگیاه، صنایع دستی و غیره غافل شدیم گفت این محصولات باید در سبد صادرات استان قرار گیرد.

وی بر لزوم تحرک پذیری بیشتر فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان تاکید کرد و افزود از ظرفیت الحاق و پیوستن به اتحادیه اوراسیا تجار باید بهره گیرند و تفاهم‌نامه های انعقاد شده با دیگر کشورها برای توسعه صادرات از روی کاغذ خارج و عملیاتی شود.

کد خبر: ۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha