۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
اخراج بیش از ۴۵۰ کارگر مهاجر از عمان در سال ۲۰۲۰
کوچکترین نقض قانون کار منجر به اخراج از عمان می شود

اخراج بیش از ۴۵۰ کارگر مهاجر از عمان در سال ۲۰۲۰

وزارت نیروی انسانی عمان از اخراج ۴۷۷ کارگر خارجی به دلیل نقض قوانین کار در سال ۲۰۲۰ در عمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار بازار وزارت نیروی انسانی عمان در بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷۷ کارگر مهاجر از تاریخ ۵ تا ۱۸ژانویه سال جاری از این کشور اخراج شده اند.  

این مسئله درحالی است که این وزارتخانه دلیل اخراج این کارگران را نقض قانون کار این کشور اعلام کرده است.  

این وزارتخانه درادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر لزوم پیروی از مفاد قانون کار و تصمیمات اجراشده ازسوی وزارتخانه، دلیل اخراج کارگران را اجرای قوانین و مقررات مربوط به کار و تنظیم بازار کار عنوان کرد.

موضوع کارگران مهاجر و تخطی آنان از قانون کار درعمان موضوع تازه ای نیست و این مسئله درسالهای اخیر همواره گریبان گیر دولتمردان این کشور بوده است. به طوریکه درسالیان گذشته نیز وزارتخانه نیروی انسانی عمان اقدام به اخراج کارگران مهاجر به دلایل مختلف ازجمله دستفروشی درخیابانها بدون اخذمجوز رسمی ازنهادهای مربوطه کرده اند.

شایان ذکراست که رسانه های این کشور همواره به مسئله افزایش تعداد کارگران مهاجر پرداخته اند و آنچه که مسلم است درگیری عمان با اقدامات غیرقانونی کارگران مهاجر هنوز ادامه دارد.

حال باید منتظر ماند و دید دولتمردان عمانی برای حل مسئله این کارگران همچنان دست به اخراج آنان میزنند یا برنامه های دیگری را برای رعایت قوانین و مقررات مربوط به کار تدوین میکنند.

کد خبر: ۳٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha