۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
رفتار نادرست بانک‌ها در قبال صنایع بدهکار/ مشکلات عدیده تولید رفع شود
رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

رفتار نادرست بانک‌ها در قبال صنایع بدهکار/ مشکلات عدیده تولید رفع شود

سمنان- رئیس خانه صنعت و معدن ایران بابیان اینکه بانک‌ها بدترین رفتارها را با صنعتگران بدهکار انجام می‌دهند، گفت: این نوع برخورد سبب شده تا مشکلات عدیده‌ای برای صنعتگران و تولیدکنندگان در سطح کشور به وجود آید.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالوهاب سهل‌آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از صنعتگران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان در گفتکو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه امروز صنعت و معدن ایران اسلامی دارای جایگاه بالایی است، بیان کرد: در این شرایط خاص که آمریکا این‌گونه ما را تحریم کرده، ارتقای جایگاه تولید یکی از وظایف و رسالت‌های مسئولان حوزه اقتصادی است.

وی بابیان اینکه صنعت و معدن مهم‌ترین چرخ اقتصادی کشور است، ابراز کرد: امید است که مسئولان بتوانند مشکلی از مشکلات صنعت را رفع کنند چراکه رفع این موانع می‌تواند تسهیل‌گر حوزه تولید باشد، تولیدگران امروز از نحوه برخورد مسئولان راضی هستند اما نیاز به یک هماهنگی و خرد جمعی مانند آنچه در کرونا شاهدان بودیم، است تا بتوانیم چرخ اقتصادی کشور را بهتر از سابق به چرخش درآوریم در این بابت همچنین باید دانست که جهش تولید صرفاً مخصوص وزارت صمت نیست بلکه مجموعه‌ای عوامل در ارتقای آن دخیل هستند.

عدم قدردانی از صنعت گران
رئیس خانه صنعت و معدن ایران بیان کرد: در زمان کرونا شاهد بودیم صنعتگران و تولیدکنندگان رزمندگان حوزه اقتصادی هستند اما جایی شنیده نشد که از جانبازان و شهدا و ایثارگران حوزه صنعت قدردانی شود، صنعتگران وظیفه خود می‌دانند که در کنار مردم باشند اما آیا به‌خوبی از این قشر قدردانی شده است؟

سهل‌آبادی بابیان اینکه بانک‌ها امروز از تمام‌روزهای قبل بدتر با بدهکاران بخش صنعت رفتار می‌کند، بیان کرد: مدیران اقتصادی استان سمنان بیان کرده‌اند که این رفتارها در این استان وجود ندارد اما در دیگر نقاط کشور این رفاقت بین صنعت و بانک‌ها وجود ندارد، همکاران ما در بخش صنعت در خصوص بدهی به بانک‌ها دچار مشکلات فراوانی هستند.

وی افزود: دولت اعلام می‌کند که کارگران را مشمول مرخصی و بیمه مستمری کرونا قرار دهید اما کدام‌یک از تولیدگران همین استان سمنان می‌تواند بگوید که کارگری را معرفی کرده و در فهرست مستمری بیمه بیکاری قرارگرفته است؟ درنتیجه این موضوع برای کارگران مشکلاتی هم پدید آورد زیرا بین حق بیمه کارگران نیز فاصله افتاد و این بر مشکلاتشان افزود.

مشکلات در حوزه تامین اجتماعی
رئیس خانه صنعت و معدن ایران ابراز کرد: به دلیل تأمین اجتماعی، بخش صنعت دارای مشکلات عدیده است و این سازمان باید در این ایام به کمک ما بیاید اگر کارخانه‌ای نتوانست دیونش را به این سازمان بپردازد به دلیل عدم پرداخت جریمه و بهره می‌دهد، در این ایام دشوار باید برای تمدید دفترچه درمانی کارگران خود چه‌کاری انجام دهد؟ این‌گونه نشست‌ها به این دلیل برپا می‌شوند که به مسئولان اعلام کنیم صنعتگران اگر بازهم به دنبال توسعه هستند، مانند ایثارگران محسوب می‌شوند. اگر می‌بینید صنعتگری دنبال تأسیس یا توسعه کارخانه‌اش است دلیل آن پول فراوان نیست بلکه نوعی ایثارگری می‌طلبد.

سهل‌آبادی ضمن بیان اینکه بحث اقتصاد و تولید باید از مسائل سیاسی خارج می‌شد و مدیران مربوطه به دلیل تخصص و تجربه‌ای که دارند انتخاب شوند و نه منش و خط‌وربط سیاسی، بیان کرد: ما امروز مفتخر هستیم که به مردم دنیا بگوییم در زمان اندک شرکت‌ها چنان تبدیل و تغییر خط تولید می‌کردند که در جنگ بهداشتی علیه کرونا بتوانیم کشور را تجهیز کنیم تا نیاز جامعه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان به‌درستی همراهی با صنعت داشته باشند صنعتگرآن‌هم همراه خواهند شد، بیان کرد: اجازه یا همان مجوز تأسیس نباید در اداره صنایع آن‌قدر معطل شود؟ مگر در زمان کرونا تنها در عرض چند روز مجوزهای مرتبط با تغییر خطوط تولیدی صادر نشد؟ چرا این امر در تمام طول سال صورت نمی‌گیرد؟

رئیس خانه صنعت و معدن ایران بابیان اینکه کرونا باید سرمشقی باشد تا بگوییم می‌توانیم که کارهای بزرگی را انجام دهیم، بیان داشت: صنعت امروز نیازمند یک خرد جمعی و اتفاق‌نظری است و همچنین باید بحث کار را با برخی مسائل دیگر مخلوط نکنیم، ارتباطات، دلسوزی‌ها و توجه به کارگران در زمان کرونا یکی دیگر از مسائلی بود که از سوی صنعتگران در ایام کرونا شاهدان بودیم و امروز مفتخر هستیم بگوییم کمترین خروجی نیروی کارگری از بابت کارخانه‌هایی است که تا هم‌اکنون نیز در حال کار هستند که این نشان می‌دهد صنعتگران بیهوده کارگری را از کار بیکار نکردند.

کد خبر: ۳۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha