۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
اشتغال ۳۰۰ نفر در ۷۳ معدن شهرستان مهاباد
معاون سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد

اشتغال ۳۰۰ نفر در ۷۳ معدن شهرستان مهاباد

ارومیه- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اشتغال ۳۰۰ نفر در ۷۳ معدن شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، پریسا عابدپور اظهار داشت: هم اکنون شهرستان مهاباد، ۷۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم استخراج بیش از ۶۵۲ هزار تن و ۱۴ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر دارد که زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۳۰۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی با اشاره به پروژه های زیرساختی در حوزه این معادن گفت: پروژه جاده دسترسی به معادن شهرستان مهاباد به طول ۱۵ کیلومتر در حال اجرا است که در فاز اول به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به مرحله اجرا در آمده  و فاز دوم به طول پنج کیلومتر نیز در مرحله زیرسازی قرار دارد که در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز اول خواهیم بود.

عابدپور افزود: پروژه های زیرساختی شامل احداث و بهسازی راه های دسترسی به معادن استان، برق رسانی و آبرسانی به معادن از محل حقوق دولتی مناطق معدن خیز استان اجرا می شود که روستاهایی که در مسیر معادن استان قرار دارند از این پروژه ها بهره مند می شوند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: عمده ماده معدنی موجود در این شهرستان انواع سنگ های تزیینی به خصوص تراورتن، سنگ آهن، منگنز و باریت است.

کد خبر: ۳۰٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha