۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
۳۰ هزار بیمه شده اجباری کارگاه های تولیدی زنجان از تسهیلات کرونایی استفاده می کنند
مدیرکل تامین اجتماعی زنجان:

۳۰ هزار بیمه شده اجباری کارگاه های تولیدی زنجان از تسهیلات کرونایی استفاده می کنند

زنجان- مدیرکل تامین اجتماعی زنجان، با بیان اینکه دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا حمایت می کند، گفت: در استان زنجان بیش از ۳۰ هزار بیمه شده اجباری کارگاه های تولیدی از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود علیاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به جامعه هدف تحت پوشش تامین اجتماعی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند. 

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند. 

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان، گفت: بیش از ۴۸ هزار نفر از بیمه شدگان مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند که اقدامات لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق آن‌ها از خردادماه آغاز شده و تفاوت دو ماه فروردین و اردیبهشت هم به همراه حقوق تیرماه پرداخت می شود. 

علیاری با بیان اینکه دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا حمایت می کند، گفت: این حمایت شامل ۱۴ رسته شغلی است  که در استان بیش از ۳۰ هزار بیمه شده اجباری کار گاههای تولیدی از این تسهیلات استفاده می کنند.  

وی به طرح بخشودگی جرایم کارگاه های تولیدی در استان اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته بیش از دو هزار و ۲۲۰ کارگاه در استان شامل طرح بخشودگی شدند و میزان بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان نیز بیش از ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان، به بیمه کار گران ساختمانی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۲ هزار کار گر ساختمانی در استان  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

علیاری تصریح کرد:محدودیتی برای بیمه کردن کارگران ساختمانی در استان زنجان وجود ندارد و  براساس سهمیه گرفته شده کار گران ساختمانی اگر شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند بیمه شوند.

وی افزود: فعالیت کارگران ساختمانی پایش می‌شود که آیا این کارگران کارگر ساختمانی هستند و کارگران ساختمانی اگر شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند در سامانه رفاه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده و از طریق انجمن حمایت از کار گران ساختمانی معرفی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان، ابراز داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و مأموریت اصلی آن تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

کد خبر: ۳۰٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha