۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
محدودیت پرواز به ایرلاین ها بخشنامه نشده است/ تاکید سازمان هواپیمایی به شرکتهای هواپیمایی به سختگیری بیشتر در پروازها
سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتگو با بازار:

محدودیت پرواز به ایرلاین ها بخشنامه نشده است/ تاکید سازمان هواپیمایی به شرکتهای هواپیمایی به سختگیری بیشتر در پروازها

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه این سازمان به ایرلاین ها تاکید کرده تا رعایت پروتکل های بهداشتی را از آغاز تا پایان پروازها سختگیرانه تر ادامه دهند گفت: هنوز محدودیت پروازی به ایرلاین ها بخشنامه نشده اما اقدامات پیشگیرانه در هر بخشی می تواند به مهار ویروس کرونا کمک کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در پی بررسی‌های کارشناسی و علمی که در ستاد مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در تهران انجام گرفت و در نهایت در کمیته انتظامی، اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا، تعطیلی یک هفته‌ای برخی از واحدها به تصویب رسید که از آن جمله می‌توان به دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و همچنین سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها اشاره کرد.

اگر چه ایرلاین ها و شرکتهای هواپیمایی از زمان ابلاغ بخشنامه های ستاد مبارزه با کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی تا حدودی توانسته اند خود را با این بخشنامه وفق دهند. اما در برخی از اوقات بعضی از ایرلاین ها تذکرات کتبی در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سازمان هواپیمایی دریافت کردند.

اقدامات پیشگیرانه تنها راه استمرار پروازها است
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعطیلی و محدودیت های برخی واحدها در تهران به مدت یک هفته، آیا رعایت نکات بهداشتی در پروازها نیز افزوده شده است؟ گفت: هنوز در پروازها محدودیت های پروازی اعمال نکرده ایم چرا که ایرلاین ها به خوبی در حال تلاش برای رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.  

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه تنها راه استمرار پروازها است و می تواند به کنترل و مهار بیماری کرونا و اقتصاد کشور کمک کند. به هر حال سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه نظارتی خود به ایرلاین ها تاکید کرده تا رعایت پروتکل های بهداشتی را از آغاز تا پایان پروازها سختگیرانه تر ادامه دهند.

تاکید ما این است که ایرلاین ها و به خصوص مهمانداران هواپیما توجه خود را از ابتدای پرواز تا انتهای پروازها افزایش دهند

جعفرزاده با بیان اینکه برخی از افراد که بسیار هم کم هستند شاید بعد از ورودی فرودگاه ماسک خود را بردارد و همین اقدام به شیوع بیماری کرونا کمک کند تاکید کرد: به هر حال این روزها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شده است اما شاید باشند افرادی که نخواهند به پروتکل های بهداشتی اهمیت بدهند. پس تاکید ما این است که ایرلاین ها و به خصوص مهمانداران هواپیما توجه خود را از ابتدای پرواز تا انتهای پروازها افزایش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود برخی پروازهای خارجی به خصوص پرواز به ترکیه برای شهروندان عادی که قصد سفر به ترکیه را دارند با صدور تدریجی مجوزها به برخی ایرلاین ها آغاز شود؟ گفت: پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تهران به مقصد استانبول که در پی شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، دیروز با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی ترکیه، مجدداً برقرار شد.  البته این پرواز شامل افرادی خواهد شد که تابعیت و یا ویزای کار در ترکیه دارند.

به گفته وی، این پروازها توریستی نخواهد بود و اولین پرواز قرار بود در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه با شماره پرواز ۷۱۹ روز گذشته تهران را به مقصد استانبول ترک کند.  

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: به هر حال آغاز پروازهای خارجی منوط به رفع محدودیتهای کشورها دارد که مرزهای خود را باز کنند. پس شرایط بهداشتی کشورهای مقصد که دستورالعمل ها را رعایت کنند مهم خواهد بود.

کد خبر: ۲۹٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha