۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
هیئت خبرگان بانکی استان سمنان راه‌اندازی می‌شود
در راستای تسریع در تصویب تسهیلات بانکی؛

هیئت خبرگان بانکی استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: هیئت خبرگان بانکی استان در راستای تسریع در تصویب تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه هیئت خبرگان بانکی استان در راستای تسریع در تصویب تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: تسهیل فرآیند دریافت وام بانکی برای متقاضیان و تولیدکنندگان استان مهم‌ترین هدف از تشکیل این هیئت است.

وی بابیان اینکه این هیئت از تشکل‌های زیرمجموعه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، تصریح کرد: درمجموع پنج نفر با پیشنهاد استاندار سمنان به بانک مرکزی به‌عنوان اعضای این هیئت معرفی شدند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه چهار نفر از این افراد از سوی بانک مرکزی حکم دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ازاین‌پس جلسات این‌ هیئت به دبیری دبیر کمیسیون ‌هماهنگی بانک‌های استان و در محل این ‌کمیسیون برگزار می‌شود.

خجسته پور بررسی وضعیت واحدهای تولیدی برای موافقت یا مخالفت در راستای تصویب پرداخت تسهیلات را از وظایف مهم این هیئت برشمرد و گفت: بانک‌ها و مؤسسات مالی در صورت مخالفت، باید دلایل مخالفت خود را به هیئت خبرگان بانکی ذیل این کارگروه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت مخالفت مدیران بانک‌ها به پرداخت تسهیلات باید دلایل قانونی خود را به این هیئت ارائه کنند، افزود: این در حالی است که دلایل مخالفت بانک توسط این هیئت بررسی‌شده و اگر دلایل مخالفت اعلامی از سوی بانک‌ها مورد موافقت هیئت خبرگان بانکی ذیل کارگروه قرار نگیرد، ‌بانک‌ها ‌موظف به پرداخت تسهیلات هستند و در صورت عدم پرداخت، تخلف محسوب شده و پرونده متخلفان به هیئت انتظامی بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۲۹٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha