۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
۵۲ درصد از مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

۵۲ درصد از مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

ارومیه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اتصال ۵۲ درصد از مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد قبل از ظهر سه شنبه در جلسه کنترل پروژه هوشمندسازی سازی مدارس استان در محل این اداره کل با اشاره به آمار اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: یک هزار و ۵۹۶ مدرسه شهری در استان وجود دارد که تاکنون قریب به ۷۵ درصد آن ها یعنی یک هزار و ۲۰۸ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی ادامه داد: همچنین از میان یک هزار و ۷۳۹ مدرسه روستایی تاکنون ۹۰۴ مدرسه به این شبکه متصل شده اند که ۵۲ درصد مدارس روستایی استان را شامل می شود.

جلیلی نژاد، آذربایجان غربی را یکی از استان های برتر در اجرای پروژه هوشمندسازی مدارس دانسته و گفت: وضعیت اجرایی این پروژه در استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته و تا شهریور ماه، بقیه مدارس استان نیز به این شبکه متصل خواهند شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: در تلاش برای اتصال باقی مدارس به شبکه ملی اطلاعات از طریق بستر ADSL هستیم چرا که این روش بسیار مقرون به صرفه است اما در صورت آماده نشدن زیرساخت های مربوطه با پیمانکاری اپراتورهای ارتباطی به برقراری اینترنت پر سرعت از بستر زیرساخت های سیار اقدام خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۹٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha