۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
چینی‌ها در بابلسر نیروگاه برق ساختند
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان:

چینی‌ها در بابلسر نیروگاه برق ساختند

بابلسر - مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان از ساخت نیروگاه مقیاس کوچک برق در بابلسر با سرمایه گذاری چینی ها خبر داد.

حسین افضلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ساخت نیروگاه مقیاس کوچک در بابلسر توسط چینی ها اظهار داشت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی توسط سرمایه گذاران خارجی احداث شده است.

وی با اشاره به روند روبه رشد سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک اظهار داشت: سه نیروگاه کوچک در بابل، بابلسر و چمستان در مراحل نهایی ساخت است که با تکمیل آن ۵۸ مکاوات انرژی برق وارد مدار می شود.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اظهار اینکه این سه نیروگاه کوچک برای ۱۲۰ هزار نفر انرژی پایدار برق تولید خواهند کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران بیش از پنج هزار کیلومتر رودخانه دارد می توان از ظرفیت این رودخانه ها برای توسعه نیروگاه های مقایس کوچک بهره گرفت.

افضلی با بیان اینکه پیک مصرف برق در مازندران طی ایام پیک به بیش از سه هزار و ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۴ مگاوات ظرفیت برق‌آبی کوچک در استان وجود دارد که برای واگذاری آن به بخش خصوصی آمادگی داریم.

وی توان تولید برق در مازندران را بیش از دو هزار و ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری در تولید برق در مقیاس کوچک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود.

کد خبر: ۲٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha