۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مصوبات قیمت گذاری کالاها در حال به‌روز رسانی است
مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت:

مصوبات قیمت گذاری کالاها در حال به‌روز رسانی است

رفیعی، مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به کاهش ظرفیت تولید برخی واحدهای صنعتی از به روز رسانی مصوبات این سازمان برای قیمت گذاری خبر داد و آن را مشمول مصداق حمایت از تولید برشمرد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، قربانعلی رفیعی مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت براساس مصوبات بالادستی درباره قیمت گذاری اقدام می‌کند، برساس این مصوبات کالاها گروه بندی شده است که یک دسته کالاهای اساسی هستند –مشمول دریافت ارز دولتی- که نقش به سزایی در زندگی خانواده‌ها دارند. این دسته از کالاها مستقیم توسط سازمان حمایت، قیمت گذاری و کنترل می‌شود همچنین عرضه این کالاها –به طور مستمر- در سطح استان‌ها رصد و پایش می‌شوند.

کالاهایی که با درخواست تولید کننده تغییر قیمت دارد
وی افزود: برای گروه دیگری از کالاها تشکل‌ها و انجمن‌های ذیربط درخواست افزایش قیمت می‌دهند و این درخواست در سازمان حمایت بررسی می‌شود، بعد از قیمت گذاری هم در سامانه ۱۲۴ اعلام می‌شود.

در بخش دیگری رفیعی گفت: کالاهای گروه سه در سبد خانواده نقش چندانی ندارد و قیمت آنها تابع عرضه و تقاضاست. مگر اینکه براساس شکایتی نسبت به آن شاهد افزایش چشمگیر قیمت باشیم.

دولت برای بعضی کالاها حساسیت دارد
مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سپس گفت: بعضی اقلام هستند که نسبت به آنها حساسیت وجود دارد، همچون لوازم خانگی که در دسته گروه یک کالاها نیست اما تشخیص دولت این است که نسبت به آنها نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: درباره کالاهای گروه یک حساسیت بیشتری وجود دارد، این بخش از کالاها مربوط به سرمایه ملی است.

وی با اشاره به تاثیرگداری عوامل متعددی در مشکلات اقتصادی همچون تخصیص ارز و تحریم‌ها گفت: اعتقاد سازمان حمایت این است که اگر تولید نباشد نمی‌توان از مصرف کننده حمایت کرد و این سازمان ۱۰۰ درصد نگاه حمایتی از تولید دارد.

مصوبات قیمت‌گذاری در حال به روز رسانی...
مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: برای قیمت گذاری کالاها ضوابط و مصوباتی وجود دارد. همچنین مصوبات این بخش را به روز کرده‌ایم.

وی با توضیحاتی درباره این اصلاح مصوبات گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی مشکل ظرفیت تولید دارند. [اشاره به تاثیر آن در قیمت تمام شده کالاها] واحدهایی با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، صنایعی هم با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت‌شان کار می‌کنند و سازمان حمایت هم مجبور است ضوابط را به روز رسانی کند و این یک نوع حمایت از تولید است.

تمام کالاها مشمول ضوابط قیمت گذاری
وی افزود: تمامی کالاها و خدماتی که در کشور عرضه می‌شود مشمول ضوابط قیمت گذاری هیات تعیین تصویب قیمت‌ها هستند.

مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به درخواستی از سازمان حمایت در این برنامه پیرامون تعهد دادن اعضای این سازمان درباره تخصیص ارز به تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنم اما سازمان حمایت متولی تخصیص ارز نیست و نمی‌تواند تعهدی بدهد.

تحریم‌ها و تاثیرات آن بر اقتصاد
در بخش پایانی رفیعی با اشاره به اعتقادش به عرضه و تقاضا گفت: اقتصادمان تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قرار داد و افت تولید به وجود آمده است و این موضوع عرضه را مشکل کرده است و تقاضا نمی‌تواند با عرضه تطابق داشته باشد.

وی یکی از اثرات تحریم‌ها را تامین سخت مواد اولیه و دست به دست شدن کالاها و مواد اولیه در چند کشور عنوان کرد.

کد خبر: ۲۹٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha