۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
اصلاح شبکه برق روستایی در کردستان نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

اصلاح شبکه برق روستایی در کردستان نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

کردستان- لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: شبکه‌ برق روستایی استان قدمتی حدود چهل سال دارد و اصلاح و بهینه‌سازی آن هم نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

هیوا لهونیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شبکه توزیع نیروی برق روستایی با توجه به داشتن قدمتی حدود چهل سال فرسوده شدند و نیاز به اصلاح و بهینه سازی دارند.

وی اضافه کرد: اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق روستایی استان نیازمند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

ضریب نفوذ برق در شهرهای کردستان ۱۰۰ درصد است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا از محل منابع داخلی و اعتبارات عوارض برق از شرکت توانیر اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و استانداردسازی شبکه توزیع برق روستایی و ارائه خدمات با کیفیت به این مشترکان را تامین کنیم.

لهونیان با اشاره به اینکه ضریب نفوذ برق در شهرهای استان ۱۰۰ درصد است، گفت: جزو معدود استان هایی هستیم که در آن روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت هم از نعمت برق برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه روستاهای که به دلیل مهاجرت خالی از سکنه شدند برق آنها قطع شده است، یادآور شد: در مقابل روستاهایی هم در استان هستند که طی چند سال اخیر مهاجرت معکوس در آن اتفاق افتاده است ودرصدد  برق رسانی به آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: ۱۹ روستای استان که بیشتر آنها هم کمتر از پنج خانوار جمعیت دارند در نتیجه مهاجرت معکوس اباد شدند و از نعمت برق برخوردار نیستند.

لهونیان اضافه کرد: یکی از برنامه های ما در سال جاری برق رسانی به بخش عمده ای از این روستاها به منظور تشویق بیشتر مردم به مهاجرت معکوس و ارائه خدمات به آن‌ها است.

کنتور ۱۱۵ خانوار روستایی کردستان تک خوانی شد
وی با اشاره به اینکه از یک هزار و ۷۴۶ روستای استان کنتور برق ۹۴۴ روستا با ۱۱۵ خانوار جمعیت تک خوانی شده است، یادآور شد: تک خوانی کنتور برق از روستاهای بزرگ آغاز شده و به تدریج در دیگر روستاهای استان هم انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه برق ۸۰۲ روستای دارای ۴۸ هزار خانوار در استان هنوز به صورت بازفروش است، گفت: در سیستم بازفروش کنتور اصلی قرائت و صورت حساب برای روستا صادر و سپس کل مبلغ بین مشترکان روستایی برمبنای مصرف هر مشترک تقیسم می شود.

لهونیان اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های این شرکت خارج کردن تمام روستاها از سیستم بازفروش و تبدیل آنها به کنتورهای تک خوانی است.

کد خبر: ۲۹٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha