۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
۲۲۰ هکتار سطح باغات زیتون استان سمنان افزایش یافت
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

۲۲۰ هکتار سطح باغات زیتون استان سمنان افزایش یافت

سمنان- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه ۲۲۰ هکتار سطح باغات زیتون استان افزایش یافته است، گفت: در سال جاری جهاد کشاورزی، ۶۵ هزار نهال زیتون توزیع کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی قرائیان در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان همزمان با بعد از ظهر دوشنبه با اشاره به افزایش سطح زیر کشت زیتون در استان سمنان بیان کرد: این تصمیم در راستای توسعه کشت های جایگزین با توجه به مشکلات کم آبی درون استان اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در جای جای خود در تولید محصول زیتون پتانسیل بالایی دارد، تاکید کرد:این محصول پر بازده به دلیل اینکه نسبت به شرایط کم آبی و شوری آب و شرایط خاک استان مقاوم است، می‌تواند کشت خوب و مقرون به صرفه‌ای محسوب شود.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مزیت دیگر کشت زیتون می‌تواند ترغیب سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی باشد، بیان کرد: اجرای طرح اصلاح باغ‌های زیتون گام دیگری است که در زمینه ارتقای اقتصادی کشاورزی و باغداری استان در سال جاری برداشته شده است.

قرائیان بیان کرد: سمنان با بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت زیتون و تولید ۱۲ هزار تن زیتون در سال در حقیقت پنجمین استان کشور در تولید این محصول است.

کد خبر: ۲۹٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha