۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
توزیع روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر فراورده های نفتی در خراسان جنوبی
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی خبر داد:

توزیع روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر فراورده های نفتی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی از تامین و توزیع روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر فراورده های نفتی در استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار بازار، قربانعلی مردانی ظهر دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر فراورده نفتی در استان تامین و توزیع می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی عنوان کرد: تامین نیاز استان تنها از طریق نفت کش های زمینی و از سایر مبادی وارد استان می شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۱جایگاه سوخت  در استان فعال است، عنوان کرد: از این تعداد ۲۴ جایگاه سی ان جی و مابقی  جایگاه های سوخت مایع است.

مردانی با اشاره به اینکه ۹۰۰ مصرف کننده  فراورده های نفتی در خراسان جنوبی داریم، گفت: مصرف کنندگان عمده کسانی هستند که در ماه بیش از ۶ هزار لیتر سوخت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در راستای نظارت بر توزیع عادلانه به سمت سامانه های جدید و به روز الکترونیکی گام برداشته ایم، گفت: بحث آموزش نیز در راستای نظارت بر توزیع دنبال می شود که طی سال گذشته بیش از ۵ هزار ۷۷۵ نفر ساعت اموزش را ارائه کرده ایم.

 کاهش ۳۲ درصدی مصرف بنزین در خراسان جنوبی
وی به میزان مصرف فرآورده های نفتی در استان طی سه ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: مصرف بنزین سوپر در استان ۸۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه در مصرف بنزین معمولی ۳۲ درصد کاهش داشته ایم، گفت: مصرف نفت سفید در استان ۲۲ درصد کاهش داشته است.

 وی به کاهش ۱۸ درصدی مصرف نفت گاز در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در بخش نفت گاز نیروگاهی ۱۴۴ درصد افزایش مصرف را داشته ایم.

مردانی عنوان کرد: این افزایش به دلیل این بوده که نیروگاه ها هم اکنون ذخیره سازی را برای فصل سرما انجام داده اند تا بعدا با مشکل مواجه نشوند.

وی از فعالیت دو جایگاه سوخت برای ایرلاین ها در طبس و بیرجند خبر داد و گفت:  در مصرف سوخت ایرلاین ها نیز کاهش ۳۲ درصدی را شاهد بوده ایم.

 مصرف روزانه ۲۰۲ هزار متر مکعب سی ان جی
وی با اشاره به میزان مصرف سی ان جی قبل از سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت در کشور روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب  و در خراسان جنوبی ۱۴۰ هزار متر مکعب مصرف گاز سی ان جی را داشته ایم.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان مصرف گاز سی ان جی بعد سهمیه بندی روزانه ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در کشور بوده و در خراسان جنوبی  ۱۷۱ هزار متر مکعب بوده است، عنوان کرد: ۷درصد مصرف سی ان جی کشور در خراسان جنوبی بوده است.

وی بیان داشت: بعد شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها در اسفند ماه  در کشور روزانه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز سی ان جی و در خراسان جنوبی ۱۵۱ متر مکعب مصرف داشته ایم.
مردانی با بیان اینکه با اعمال محدودیت ها در ایام شیوع کرونا شیب کاهشی را داشته ایم و رقم مصرف در اردیبهشت به ۱۰ میلیون متر مکعب در کشور  و در خراسان جنوبی به ۱۰۲ هزار متر مکعب رسید .

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی اظهارکرد: در خرداد ماه روزانه  ۲۴ میلیون متر مکعب سی ان جی در کشور و  ۲۰۲ هزار متر مکعب  در خراسان جنوبی مصرف  داشته ایم.

کد خبر: ۲۹٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha