۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مسیر «قاضی خان» ایلام هزینه شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مسیر «قاضی خان» ایلام هزینه شد

ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مسیر «قاضی خان» در استان ایلام هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر کاظمی ظهر دوشنبه در بازدید از مراحل ساخت مسیر ارتباطی «بدره-سیروان» معروف به جاده قاضی خان اظهار کرد: این مسیر ارتباطی یکی از مهمترین پروژه های راهسازی استان ایلام است چرا که با بهره برداری از این مسیر ارتباطی فاصله شهرستانهای سیروان و بدره  ۸۵ کیلومتر کوتاهتر می شود.

وی افزود: این پروژه یکی از مسیرهای ضروری استان بوده زیرا  علاوه بر این که مسیر ارتباطی دو شهرستان سیروان و بدره را کوتاهتر می کند، در افق دورتر با تکمیل راه سازی بین چرداول به سیروان (سرتنگ- هلسم) تبدیل به محور دوم ارتباط استان‌های کرمانشاه به جنوب استان ایلام و استان خوزستان می شود.

کاظمی در مورد آخرین وضعیت احداث این محور گفت: طول کل محور ۱۳ کیلومتر است که شش کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده است.

وی گفت: حجم عملیات راهسازی در هفت کیلومتر بعدی با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد بسیار زیاد بود که برای اجرای آن یک تونل به طول ۲۰۰ متر حفاری و تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: پل بزرگ جابر در این مسیر با هشت دهنه ۲۰ متری به پایان رسیده و حدود ۲۰ پل دیگر در مسیر احداث و عملیات روسازی مسیر در حال انجام بوده و هم اکنون پیمانکار مشغول آسفالت محور است.
 
 کاظمی با اشاره به هزینه اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی  از ابتدا تا کنون برای این طرح گفت: این طرح امسال افتتاح می شود.

کد خبر: ۲۹٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha