۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
اتصال ۳۸ روستای راز و جر گلان به فیبر نوری
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خبر داد

اتصال ۳۸ روستای راز و جر گلان به فیبر نوری

بجنورد- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از اتصال ۳۸ روستای راز و جر گلان به فیبر نوری در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان شمالی، علیرضا هاشمی با تشریح وضعیت ارتباط مخابراتی و فعالیت‌های انجام‌شده در راستای توسعه ارتباطات در این منطقه اظهار داشت: در حال حاضر تمامی ۷۰ روستای بالای ۲۰خانوار این منطقه از نعمت تلفن ثابت برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای بالغ‌بر ۱۴ هزار شماره تلفن منصوبه تلفن ثابت و ۱۱۵۲ منصوبه اینترنت پرسرعت  بوده و ۴۰ منطقه روستایی این شهرستان مرزی تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی ضریب نفوذ تلفن این شهرستان را بیش از ۲۱ درصد عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ روستای این شهرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند که به‌زودی با اجرای کامل طرح ملی فیبر نوری uso روستاهای بیشتری در این شهرستان به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد.

هاشمی از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه ملی را راه‌اندازی سرویس هوشمند در ۱۳ مدرسه این شهرستان و چهار سایت موبایل دانست.

وی همچنین راه‌اندازی و توسعه هشت موبایل تلفن همراه را در برنامه فاز هشت موبایل استان و ارتقاء به فناوری ۳G  را ازجمله برنامه‌های سال جاری در مناطق روستایی شهرستان راز و جر گلان برشمرد.

کد خبر: ۲۹٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha