۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
افزایش ۳ ماهه اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان سمنان
معاون امور معادن سازمان صمت سمنان خبر داد:

افزایش ۳ ماهه اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان سمنان

سمنان- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان به مدت سه ماه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سامان صمت استان سمنان با اشاره به‌ضرورت حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه معادن استان با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی برخی فعالیت‌ها در این راستا اظهار داشت: اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان به مدت سه ماه افزایش یافت.

وی بابیان اینکه تمام پروانه‌های اکتشاف دارای اعتبار که فعالیت آن‌ها به نحوی به علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تعطیل‌شده و یا راکد مانده است اضافه می شود، خاطرنشان کرد: کاهش آثار ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا از مهم‌ترین اهدافی است که در این سازمان دنبال می شود.

لزوم کاهش ضرر و زیان سرمایه‌گذاران معادن از شیوع ویروس کرونا
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه این طرح بدون دریافت هزینه‌های مربوط به موضوع تبصره سه ماده ششم قانون معادن اجرایی می شود، یادآور شد: این مصوبه در راستای کمک به مکتشفان و سرمایه‌گذاران معدنی در راستای کاهش اثر ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای عالی معادن به تصویب رسید.

فروهر با اشاره به اینکه درمجموع ۶۲۹ معدن استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، بیان کرد: ۱۸۳ فقره پروانه اکتشاف دارای اعتبار و ۶۷ فقره گواهی کشف در استان سمنان دارای اعتبار هستند.

وی بابیان اینکه مصوبات شورای عالی معادن برای اشخاص داخل کشور سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ قابل‌اعتراض خواهد بود، ابراز داشت: این در حالی است که در خارج از مهلت‌های ذکرشده، تصمیمات شورای عالی معادن قابل‌اعتراض نیست.

کد خبر: ۲۹٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha