۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
عدم به‌روزرسانی سامانه بانک مرکزی مانعی برای تحقق تعهدات ارزی صادر کنندگان استان سمنان
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان بیان کرد:

عدم به‌روزرسانی سامانه بانک مرکزی مانعی برای تحقق تعهدات ارزی صادر کنندگان استان سمنان

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: عدم به‌روزرسانی سامانه بانک مرکزی و اطلاعات متناقض موجود در بانک و وزارت صمت مانعی برای تحقق تعهدات ارزی صادر کنندگان این استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر جمعه‌ای پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه عدم به‌روزرسانی سامانه بانک مرکزی و اطلاعات متناقض موجود در بانک و وزارت صمت مانعی برای تحقق تعهدات ارزی صادرکنندگان این استان است، اظهار داشت: فقدان تدوین دستورالعمل برای بازگشت ارز صادراتی از محل ورود موقت از دیگر موانعی است که برای تحقق تعهدات ارزی از سوی صادرکنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با تأکید بر لزوم بررسی این مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها بیان کرد: ۸۵ درصد از واحدهای صادراتی استان سمنان تعهد ارزی خود را باوجود مشکلات متعدد انجام دادند.

تشویق به ارزآوری در واحدهای صادراتی استان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان بابیان اینکه بسته شدن پیش از موعد سامانه برای انجام تعهدات ارزی از دیگر چالش‌هایی است که واحدهای صادراتی استان را با مشکل مواجه کرد، افزود: بر این اساس پروانه‌های صادراتی سال‌های ۹۷ و ۹۸ پذیرفته‌نشده است.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه رفع تعهد ارزی صادرات در مقابل واردات در دستور کار این سامانه قرار دارد، گفت: نیاز است تا راه‌های بازگشت ارز برای واحدهای صادرکننده مشخص شود و برای تحقق این هدف اقدامات لازم برای تسهیل گری در این راستا انجام شود.

 وی جلوگیری از تعلیق کارت‌های بازرگانی را در اولویت نخست این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشنهادها و راهکارهایی برای تشویق صادرکنندگان در راستای تقویت ارزآوری آنان ارائه‌شده که در صورت لزوم از ظرفیت و مشارکت بانک مرکزی برای تحقق این هدف بهره‌برداری می شود.

کد خبر: ۲۹٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha