۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
میزان ذخیره محصولات استراتژیک به ۶ ماه افزایش یافته است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

میزان ذخیره محصولات استراتژیک به ۶ ماه افزایش یافته است

عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی باید محصولات استراتژیک به میزان مصرف شش ماه در سال ذخیره شود این میزان در گذشته سه ماه بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص امکان صادرات مازاد محصول گندم برداشت شده، گفت: اگر گندم برداشتی و خرید شده توسط دولت در قالب خرید تضمینی مازاد نیاز مصرف داخلی باشد صادرات آن از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده مردم داراب وزرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با شاره به اینکه اولویت اول دولت باید تامین نیاز داخلی به گندم باشد، ادامه داد: باید محصولات استراتژیک به میزان مصرف شش ماه در سال ذخیره شود این میزان در گذشته سه ماه بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مدت زمان شش ماه می‌توان میزان مازاد گندم خریداری شده توسط دولت را محاسبه و صادر کرد، عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری به واسطه بارش مناسب باران میزان گندم برداشتی مطلوب بوده است.

عسکری با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط کشور برداشت گندم آغاز نشده است، ادامه داد: نیاز کشور در شرایط فعلی به گندم به عنوان یک محصول استراتژیک حدود ۱۲ میلیوون تن است که حدود دو میلیون تن آن در صنایع غذایی مصرف می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در زمینه میزان خرید تضمینی گندم و صادرات احتمالی آن باید دقت لازم صورت بگیرد تا مردم دچار مشکل نشوند.

کد خبر: ۲۹٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha