۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ایجاد واحدهای تجاری در سایت ۲۵۰۰ واحدی کوی فرهنگ زنجان
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان خبر داد:

ایجاد واحدهای تجاری در سایت ۲۵۰۰ واحدی کوی فرهنگ زنجان

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، از پیش‌بینی ایجاد واحدهای تجاری در مجموعه دو هزار و ۵۰۰ واحدی کوی فرهنگ خبر داد و گفت: زمین سایت کوی فرهنگ به صورت ۹۹ ساله خواهد بود و فروش اقساطی در این سایت نخواهیم داشت.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در سایت دو هزار و ۵۰۰ واحدی کوی فرهنگ زنجان یک تیم قوی برای طراحی همه جانبه این سایت آماده است، گفت: ما در این سایت به دنبال الگوهایی هستیم که همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، اقدام به ساخت فضای سبز و مکانی برای تفریح ساکنان این منطقه و نیز پارک محله کنیم و این خود، باری از دوش مجموعه شهرداری زنجان خواهد برداشت و در ثانی به دنبال احداث مدرسه ابتدایی در داخل سایت هستیم تا ساکنان این مجموعه مجبور نباشند برای فرزندان خود از خدماتی چون سرویس مدارس استفاده کنند و در کمال امنیت فرزندان خود را به مراکز آموزشی بفرستند.

وی با یادآوری اینکه در طراحی این مجموعه به دنبال جدا کردن خودرو از فضای زندگی شهروندان هستیم، اظهار کرد: برای اینکه هزینه ساخت این واحدها برای ساکنان سر به فلک نکشد، از ارتفاع‌سازی اجتناب کردیم، همچنین پارکینگ‌ خودروها را کاملا به صورت مجزا از ساختمان احداث خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: پارک فضای سبز و نیز پارک فضای بازی کودک نیز در این مجموعه‌ها دیده شده و علاوه بر آن، یک مجموعه ورزشی هم برای ساکنان این مجموعه دو در نظر گرفته شده است.

بیات منش تاکید کرد: همچنین از ظرفیتی که در این منطقه در بحث سطح آب‌های زیرزمینی داریم، برای توسعه فضاهای سبز استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمایل اکثر شهروندان زنجانی برای سکنی گزیدن در شرق زنجان است، یادآور شد: با توجه به ویژگی‌هایی که در سایت دو هزار و ۵۰۰ واحدی کوی فرهنگ در نظر خواهیم گرفت، بی‌تردید شهروندان رغبت زیادی برای سکونت در غرب زنجان از خود نشان خواهند داد. از طرفی، زمین سایت کوی فرهنگ به صورت ۹۹ ساله خواهد بود و فروش اقساطی در این سایت نخواهیم داشت و قصد داریم متقاضیان برای زمین این مجموعه هزینه‌ای پرداخت نکنند و این خود باعث پایین آمدن هزینه‌های تمام‌شده برای متقاضیان خواهد شد و تنها هزینه دریافتی از متقاضیان شامل هزینه‌های ساخت واحد مسکونی و هزینه انشعابات شرکت‌های خدمات‌رسان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، از پیش‌بینی ایجاد واحدهای تجاری در مجموعه دو هزار و ۵۰۰  واحدی کوی فرهنگ خبر داد و گفت: معتقدیم همه مجتمع‌های مسکونی باید دارای چنین شرایط و ویژگی‌هایی بوده و مایحتاج زندگی ساکنان این مجموعه در همان مجموعه قابل دسترسی باشد و همه این صحبت‌ها قابلیت عملیاتی شدن داشته و شعار نبوده و از پشتوانه عملیاتی برخوردار است، لذا در این پروژه‌ها مهم‌ترین موضوع اعتبارات است که این مهم نیز دیده شده است.

کد خبر: ۲۹٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha