۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
اجرای ۱۰ پروژه حوزه راهسازی برای توسعه زیرساخت های مرز مهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد

اجرای ۱۰ پروژه حوزه راهسازی برای توسعه زیرساخت های مرز مهران

ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای ۱۰ پروژه حوزه راهسازی برای توسعه زیرساخت های مرز مهران خبر داد و گفت: این پروژه ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

به گزارش بازار، علی اصغر کاظمی ظهر یکشنبه به همراه رئیس پلیس ایلام در بازدید از پروژه های مختلف راهسازی حوزه اربعین در استان اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه راهسازی برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان، اجرای چهار خطه کردن محور «ایلام-مهران» است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این پروژه اجرایی شده است، گفت: در راستای تکمیل بزرگراه «ایلام- مهران» ۱۰ پروژه در دست اقدام است که پیشرفت میانگین این پروژه ها بالای ۶۰ درصد است.

کاظمی تصریح کرد: تقاطع های غیر همسطح ارغوان، صالح آباد، سید حسن و سه راهی آذر- تونلهای کیلومتر پنج و تونل دوم راه کربلا، تکمیل قطعات اول و دوم بزرگراه، تکمیل پلهای بزرگ کنجانچم و باند دوم منطقه کنجانچم که با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند.

 وی با اشاره به پایان حفاری تونل ۸۶۰ متری کیلومتر پنج این بزرگراه گفت: حفاری این تونل اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و با توجه به تعطیلی چند ماهه به علت شیوع ویروس کرونا و حفظ جان کارگران، اما باز پیش از برنامه زمانبندی حفاری این تونل به پایان رسید و روزهای آینده عملیات کف کنی و سپس لاینینگ آن نیز اجرایی می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: طرح اجرای تقاطع صالح آباد برای حجم بالای ترافیک محور «ایلام- مهران» به خصوص در زمان اربعین و همچنین تردد زائرین امامزاده علی صالح (ع) و وجود آرامستان در این منطقه یکی از طرح های مهم و حساس محسوب می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر هم سطح با ویژگی جدید به خاطر ارتقای محور «ایلام- مهران» به بزرگراه در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: برای احداث این تقاطع با دو دهانه به طول ۲۵ متر و دو رمپ ورود و خروج به طول سه کیلومتر که هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه خواهد شد، تاکید کرد: در صورت تأمین اعتبار به موقع پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۲۹٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha