۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
تشکیل کارگروه دائمی مالیاتی در شورای‌عالی مناطق‌ آزاد
مدیر امور نهادهای مالی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خبر داد

تشکیل کارگروه دائمی مالیاتی در شورای‌عالی مناطق‌ آزاد

سخایی، مدیر امور نهادهای مالی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از تشکیل کارگروه دائمی مالیاتی در این دبیرخانه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، الهام سخایی در رابطه با ساز و کار مالیات ستانی از مناطق آزاد اظهار کرد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در این مناطق از تاریخ بهره برداری مجوز فعالیت، بمدت ۲۰ سال از مالیات بر درآمد و دارایی معاف هستند و در بیشتر مناطق آزاد فعالیت های مختلف اقتصادی در جریان بوده که هنوز به ۲۰ سال نرسیده اند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر طی مقررات جدید سازمان امور مالیاتی، فعالان اقتصادی مناطق برای بهره مندی از معافیت ها اظهارنامه مالیاتی را به سازمان امور مالیاتی ارائه می کنند و سازمان از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق این اطلاعات در اختیار می گیرد.

سخایی خاطرنشان کرد: بسته به نوع فعالیت، مالیات با نرخ صفر محاسبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد اقدام به ایجاد کارگروه دائمی مالیاتی با حضور مدیران سازمان های مناطق آزاد و سازمان امور مالیاتی و نیز نماینده فعالان اقتصادی کرده و هدف ما اشاعه فرهنگ مالیاتی و تسهیل روندها و فرایندهای ارائه اطلاعات و دریافت مالیات است.

سخایی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات و موانع و ابهاماتی در حوزه مالیاتی وجود داشته باشد، از طریق کارگروه های مناطق اعلام و ما در جهت رفع این موانع و تسهیل اقداماتی که به رفع موانع کمک کند، اهتمام می ورزیم.

کد خبر: ۲۹٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha