۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
۵۳۰ جهادگر در طرح اشتغال آفرین برای مددجویان همکاری کردند
معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد امام(ره):

۵۳۰ جهادگر در طرح اشتغال آفرین برای مددجویان همکاری کردند

عبدالملکی، معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: درحال حاضر ۵۳۰ از جهادگران با کمیته همکاری می کنند و زمینه اشتغال مددجویان را فراهم آورده اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از همکاری ۵۰۰ نفر از جهادگران کارآفرین در قالب ۸۰ گروه جهادی با برنامه اشتغال کمیته امداد در هفته گذشته خبر داد و گفت: یکی از سه راهبرد اشتغال کمیته امداد توسعه همکاری فعالان کسب و کار است. کسانی که با انگیزه های مختلف در فضای کسب و کار کشور مشغول فعالیت هستند و می توانند در راستای اهداف خودشان، بخشی از بار اشتغال محرومین را هم بردارند.

وی درباره دلایل کمک گرفتن کمیته امداد از فعالان فضای کسب و کار اظهار کرد: یک سوم کل بیکاران کشور مخاطب کمیته هستند اما هرگز یک سوم منابع کشور را در اختیار نداشته ایم و مجبور هستیم از ظرفیت های خارج از سیستم کمیته استفاده کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از جهادگران کارآفرین به عنوان یکی از ظرفیت های مناسب کشور یاد و بیان کرد: این جوانان، دغدغه رفع فقر و محرومیت در کشور را دارند و چندین هزار نفر از این عزیزان در مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند.

وی از آغار برنامه جهادگران کارآفرین خبر داد و عنوان کرد: با این برنامه، بخشی از گروه های جهادی را به سمت اشتغال محرومین از طریق فراهم کردن امکانات لازم سوق می دهیم. کمیته امداد برای اشتغال محرومین منابعی را در اختیار دارد و امسال شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۷۰ میلیارد تومان نیز بودجه هزینه ای برای آموزش و پشتیبانی فنی از طرح های اشتغال در اختیار داریم.

وی ادامه داد: به نیروی کاری نیاز داریم که از کمیته امداد حقوق نخواهد زیرا اجازه جذب و استخدام نیرو به هیچ وجه نداریم. در همین راستا بچه های جهادگر کارآفرین، یکی از گروه های مخاطب بسیار خوب هستند و به عنوان نیروی افتخاری و جهادی با کمیته امداد همکار می شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری یک همایش سراسری در ۲۱ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در این همایش، حدود ۱۸۰ نفر از بچه های جهادگر در قالب ۸۰ گروه جهادی شرکت کردند. سال گذشته نیز ۳۵۰ نفر از بچه های جهادی را به شبکه اشتغال زایی برای محرومین اضافه کرده بودیم و در مجموع در حال حاضر ۵۳۰ نفر عضو دارد.

وی در تشریح فعالیت های گروه های جهادی اظهار کرد: این گروه های جهادی اشتغال گر در دوره های تخصصی در زمینه کارآفرینی شرکت می کنند. البته خیلی از این افراد کارآفرینان حرفه ای هستند اما الزاماً دوره های آموزشی را برای همه این عزیزان داریم. پس از آن با الگوی اشتغال کمیته امداد در دوره آموزشی دیگر آشنا می شوند و سپس به عنوان همکاران افتخاری و جهادی کمیته امداد کار خودشان را آغاز می کنند.

حجت الله عبدالملکی درباره نوع فعالیت گروه های جهادی گفت: کارهایی که این عزیزان انجام می دهند اعم از مشاوره شغلی، آموزش های کسب و کار و مهارتی، امورات اداری، پیگیری تسهیلات و نظارت بر طرح های اشتغالی که توسط کمیته امداد انجام می دهند بوده و کمیته امداد به این عزیزان کمک می کند تا با سودآوری و بهره وری بالاتر، کسب و کارشان را اداره کنند تا هم درآمد طرح ها افزایش پیدا کند و هم پایداری آن طرح ها بیشتر شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده ایم تا آخر سال تعداد اعضای جهادی را به هزار نفر برسانیم و به طور متوسط در هر استان ۳۰ الی ۳۵ نفر با کمیته امداد فعالیت خواهند کرد.

کد خبر: ۲۹٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha