۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
خودروساز مسئول هک خودرو شد
الزام حفاظت از حمله سایبری به خودروهای متصل به شبکه تصویب شد

خودروساز مسئول هک خودرو شد

حملات سایبری در دنیای امروز به جزء جدایی ناپذیر فناوریهای هوشمند تبدیل شده است؛ به طوری که دولتها بایستی هر چه بیشتر در جهت افزایش امنیت داده ها اقدامات و قوانین بیشتری را اتخاذ کنند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «استاک شارکس نیوز» در گزارشی نوشت: طبق آیین نامه جدید سازمان ملل، تولید کنندگان فروش اتومبیل از جمله ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا به زودی موظف خواهند شد تا وسایل نقلیه متصل به شبکه را تحت مقررات جدید سازمان ملل قرار داده و در برابر حملات سایبری محافظت کنند.

طیق توافق نامه ای که ماه گذشته توسط ۵۳ کشور به تصویب رسید، سازمان ملل، مقامات کشورها را که مسئولیت تصویب مدل های اتومبیل ها هستند موظف کرده  تا قبل از فروش، نسبت به ساخت وسایل نقلیه با رعایت قوانین در زمینه امنیت سایبر اقدام کنند. تولید کنندگان باید تضمین کنند که تأمین کنندگان آنها اقدامات امنیت سایبری را انجام می دهند.

 فرانسیس گوییچارد، دبیر هیئت جهانی اتومبیل های خودکار / خودران و متصل به شبکه سازمان ملل، گفت: براین اساس اگر رانندگان ماشین شان هک شوند، تولید کنندگان باید پاسخگو باشند.

همچنین یک مطالعه توسط شرکت مشاوره مکنزی اند کامپنی و اتحاد جهانی نیمه هادی، مستقر در تگزاس، انجام شد، پیش بینی می کند که هزینه های امنیت سایبری در صنعت خودرو از ۴.۹ میلیارد دلار در سال جاری به ۹.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ برسد، به طوری که بخشی از این مساله به دلیل الزامات نظارتی خواهد بود.

گوندبرت شفر، یکی از شرکای مک کینزی گفت: "صنعت اتومبیل تبدیل به یک صنعت همراه با قوانین زیاد شده است زیرا محصولات آن پیشرفته تر، در عین حال پیچیده تر و آسیب پذیر تر شده اند.

مقررات سازمان ملل انواع خاصی از حملات را که تولید کنندگان باید برای جلوگیری از آن ایجاد کنند، از جمله حملات بدافزار به سرورها که در آن داده های مربوط به وسایل نقلیه متصل به شبکه قرار گرفته، را دربر دارد به طوری که این بدافزارها تلاش می کنند تا رانندگان را در بارگذاری و دانلود نرم افزارهای مخرب، فریب دهد.
 

گزارش سالانه در باره حملات سایبری از طرف سازندگان خودرو
بسیاری از سازندگان جهانی اتومبیل پیش از این، از اقدامات پیچیده ای برای محافظت از وسایل نقلیه در برابر حملات سایبری استفاده کرده اند، اما با این وجود، مقررات سازمان ملل متحد شرکتها را ملزم می کند که چگونه جلوی انواع خاصی از بروز حوادث را بگیرند، همچنین باید حداقل سالی یک بار به مقامات اطلاع دهند که آیا اقدامات امنیت سایبری آنها مؤثر بوده است، همچنین درباره بروز حملات سایبری گزارش د هند.

این در حالی است که ژاپن اعلام کرد که این قوانین را سال آینده معرفی می کند و از سوی دیگر کره جنوبی قصد دارد امسال بخشی از آیین نامه را معرفی کند و اتحادیه اروپا هم اجرای قوانین را از سال ۲۰۲۲ آغاز می کند.

 جوکلین دلاتر، مدیر سیستم های حمل و نقل هوشمند در اتحادیه تولید کنندگان خودرو اروپا، گفت: این یک الزام سختگیرانه برای تولید کنندگان وسایل نقلیه از جمله بی ام دبلیو، دایملر و فولکس واگن است.

باید اشاره کرد بخشی از آیین نامه جدید با سازمان ملل را پیش از این به تصویب دولت ها رسیده بود. به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی اروپا سازمان ملل متحد، این نهاد مسوول هماهنگی مذاکرات بود به طوری که، مذاکرات به مدت دو سال ادامه یافت.


در حالی که دولت ایالات متحده در بحث و گفتگو در مورد تنظیم امنیت سایبری شرکت کرد، اما رای نداد؛ چراکه ایالات متحده توافق نامه متفاوت سازمان ملل در مورد قوانین حمل و نقل جاده ای را مدنظر دارد، به طوری که اجازه تصویب قوانینی مانند قوانین جدید امنیت سایبری را نمی دهد.

اما با وجودی که ایالات متحده متعهد به قوانین نیست، صنعت خودروی آمریکایی برای فروش در کشورهایی که اجرای این آیین نامه را اجرا می کنند، باید به آنها احترام بگذارد.

 دنیس- کنجی کیپکر، مدیر تحقیقات دپارتمان حقوق دانشگاه برمن آلمان گفت: مقامات امکان دارد شرکتهایی که قوانین را زیر پا بگذارند، تحریم کنند. شرکتها می توانند در زمان اختلاف نظر حقوقی مربوط به امنیت وسایل نقلیه، به آیین نامه سازمان ملل مراجعه کنند. به طوری که قضات ارزیابی می کنند که آیا تولید کنندگان از فناوری های به روز در برای مقابله با تهدیدات سایبری استفاده کرده اند یا خیر و از طرفی پرونده های دادگاه می توانند برای شرکت های اتومبیل گران تمام شود. همچنین یک حکم دادگاه می تواند اعتماد به برخی از شرکت های اتومبیل را از بین ببرد.  شفر در مک کینزی گفت: تولید کنندگان خودرو بایستی  توافق نامه های خرید را بررسی می کنند تا مطمئن شوند شرکت های موجود در زنجیره تأمین آنها از قوانین جدید امنیت سایبری پیروی می کنند.

کد خبر: ۲۹٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha