۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
«بورس مسکن» حامی خانه های لاکچری
نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران مطرح کرد

«بورس مسکن» حامی خانه های لاکچری

رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران به طرح این موضوع پرداخت که بورس مسکن باعث خانه دار شدن افراد با پس اندازهای اندک نمی شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: در گذشته رسم بود در واحدهای صنفی مشاوران املاک، افرادی حضور داشتند که معاملات را قولنامه ای انجام می دادند و به فاصله چند روز با چند درصد اضافه تر ملک را به افراد دیگر می فروختند و باعث بالا رفتن قیمت ها می شدند.

بورس مسکن نمونه بزرگ شده دلال بازی!
وی افزود: در آن زمان به چنین معاملاتی دلالی گفته می شد، این نوع معاملات در بنگاه های کوچک با راه اندازی بورس مسکن در ابعاد بزرگتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه هدف از سرمایه گذاری و فعالیت در بورس کسب سود بالاتر از سپرده گذاری در بانک هاست، گفت: نباید انتظار داشته باشیم وقتی املاک و مستغلات به بورس می آید قیمت آنها کاهش پیدا کند. بعد از راه اندازی این بورس افرادی بین خودشان معامله می کنند. [اشاره به قراردادهای صوری برای بالا بردن قیمت]

رهبر با ابراز گلایه گفت: شنیده ام که دولت هم می خواهد املاک خود را وارد بورس کند.

صاحبان پس اندازهای خرد خانه دار نمی شوند
نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران خاصر نشان کرد: افرادی با سرمایه های ۲ تا ۵ میلیونی در بورس خرید سهام می کنند، بورس مسکن چنین افرادی را صاحبخانه نمی کند. اما افرادی که سرمایه کلان می آورند و زمین های دولتی را معامله می کنند باعث بالا رفتن قیمت ها می شوند.

رهبر سپس با اشاره به شعاری پیشین درباره بخش مسکن گفت: یک شعار می دادیم که مسکن وارد بازار سرمایه نشود و آن را رها نکنیم. کارشناسان اعتقاد داشتند که مسکن را وارد بورس نکنیم. انتظار داریم که بورس مسکن باعث کاهش قیمت شود، اما هرگز قیمت پایین نمی آید.

وی راهکار مناسب برای بخش مسکن را تولید و عرضه مسکن عنوان کرد.

بورس هیچ کالایی را ارزان نکرد!
در بخش دیگری رهبر تصریح کرد: سایر کالاها از جمله پتروشیمی ها به بورس آمدند اما قیمت آنها کنترل نشد.

وی خطاب به فردین آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه در این برنامه که موضوع راه اندازی بورس مسکن را مثبت عنوان کرده بود گفت: طرح موضوعاتی همچون استفاده از صندوق زمین و مسکن تازگی ندارد، الان هم بورس مسکن حرکت بزرگتری است.

رهبر مجدد تأکید کرد: تنها راهکار بخش مسکن تولید است.

یک قانون که حمایت نمی شود
نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران در بخش دیگری به طرح این موضوع پرداخت که چنانچه قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن مورد توجه و حمایت قرار می گرفت [اجرایی می شد] شرایط بهتری داشتیم و خاطر نشان کرد براساس این قانون اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مصالح ارزان قیمت دادن مورد توجه بود اما جای سوال است که چرا این قانون را اجرا نکردیم.

رهبر بورس مسکن را راهکاری برای تأمین سرمایه مسکن های گران قیمت عنوان کرد.
 

کد خبر: ۲۹٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha