۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
سازمان استاندارد مانعی برای واردات کالاهای بی‌کیفیت است
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

سازمان استاندارد مانعی برای واردات کالاهای بی‌کیفیت است

پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، ایجاد وحدت رویه در زمینه تجارت فرامرزی را ضروری دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با نظارت بر استاندارد مانعی برای واردات و صادرات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، به منظور اصلاح شیوه نامه کالاهای صادراتی و وارداتی، روسای سازمان ملی استاندارد ایران، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی ایران نشستی را به ریاست نیره پیروزبخت در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار کردند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست، ایجاد وحدت رویه در زمینه تجارت فرامرزی را ضروری دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با نظارت بر استاندارد مانعی برای واردات و صادرات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد است.  

وی با تمرکز بر سامانه های مشترک برای رفع موانع تولید افزود: این سامانه ها می توانند به توسعه صادرات کمک کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز می توانند بهتر و مفیدتر به فعالیت خود ادامه دهند.

پیروزبخت با اشاره به یکسان سازی فرایند مجوز های کالاهای صادراتی و وارداتی گفت: اجرای دستورالعمل تعیین مجوزها باید به سرعت انجام گیرد، تا شاهد ورود کالاهای قاچاق به کشور نباشیم.

علی مویدی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این جلسه، با اشاره به اهمیت حضور استاندارد در گمرکات گفت: سازمان ملی استاندارد ایران، پشتوانه ای برای کاهش حداکثری قاچاق در مبادی ورودی است.  

 وی همکاری همه سازمانهای مرتبط با تجارت را ضروری دانست و تصریح کرد: برای رفع موانع اقتصادی نیز باید تلاش کنیم و از این طریق مانع از ورود کالاهای قاچاق به کشور باشیم.

مویدی اظهار داشت: با بررسی  نتایج آسیب‌شناسی در جلسات کارشناسی و اصلاح شیوه نامه ها، لازم است، فرآیند تجارت در کشور همانگونه که مورد تاکید رییس‌جمهور است تسریع و تسهیل شود.

مهدی میراشرفی، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: در موضوع قاچاق باید با دقت نظر مناسبی وارد شویم تا کمترین نقص هم وجود نداشته باشد چرا که هرگونه نقص باعث ایجاد فضای قاچاق برای سودجویان خواهد بود.

وی اظهارداشت: اگر در مسائل فنی و ساختاری نقصی وجود داشته باشد، باید به صورت بنیادی و ریشه ای حل شود.

کد خبر: ۲۹٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha