۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
مشاغل آسیب دیده از کرونا در قزوین ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

مشاغل آسیب دیده از کرونا در قزوین ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های عضو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره کل کار استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا ۷۳۱ میلیارد تومان به فعالان ۱۴ رسته پرداخت می‌شود.

وی افزود: علیرغم تنگناهای مالی تسهیلات خوبی برای کاهش آسیب‌ها اختصاص داده شده تا چرخه تولید برقرار باشد و متوقف نشود.

گروسی تصریح کرد: ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در شرایط کرونا سهم استان است که در ۱۴ رسته شغلی با سود ۱۲ درصد داده می‌شود که سه ماه استراحت دارد.

وی یادآور شد: تا پایان تیرماه فرصت ثبت نام و تا پایان مردادماه فرصت پرداخت توسط بانکهاست و فرصت خیلی کم است و اگر پرونده متقاضیان بسرعت بررسی نشود این اعتبار چون شناور است باز می‌گردد.

گروسی تصریح کرد: حتی افراد غیر بیمه‌ای می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و مدیران واحدها و بانک‌ها با تسریع در امور پیگیر باشند تا این اعتبارات باز نگردد.

مدیرکل کار استان تصریح کرد: ده‌ها واحد مشکل دار و بحرانی داریم که باید تعیین تکلیف شود و بیش از ۵۰ واحد هم توسط بانک‌ها تملک شده که باید احیا و یا بازگشت به مالک اصلی اقدام کنیم تا تولید متوقف نشود و این کار یک دستور انقلابی می‌خواهد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ واحد بحرانی و مشکل دار در استان داریم باید تدبیر کنیم و نقش اداره کار و سازمان صمت مشخص شود تا کارها به سرانجام برسد.

گروسی افزود: اگر در برنامه شش ماه بتوانیم در هر جلسه برای رفع موانع تولید دو کارخانه اقدام شود مشکلات حل می‌شود.

وی گفت: در اداره کار بیش از ۱۰۰۰ پرونده شکایت بررسی و در حوزه اشتغال پاسخ داده شده است.

مدیرکل کار استان در پاسخ به انتقاد نماینده قزوین مبنی بر تفسیر قانون به سمت مردم از سوی مدیران اظهار داشت:. مدیر باید بر اساس شاخص دستگاه اجرایی حرکت کند و هر کاری خارج از مقررات از سوی دستگاه نظارتی موجب پاسخگویی به این نهادها می‌شود لذا دست مدیر بسته می‌شود و باید سیستم در سطح کلان اصلاح شود تا مدیران در مسیر حقوق مردم اختیار تصمیم گیری داشته باشند.

وی بیان کرد: مدیر را مردم قضاوت نمی‌کنند بلکه مدیران بالادستی با شاخص‌های خودشان ارزیابی می‌کنند و مدیر نمی‌تواند خارج از قانون و مقررات حرکت کند.

گروسی تصریح کرد: رویکرد ما تلاش جدی برای حل مشکلات کارگری و گره گشایی از موانع تولید و کمک به جهش و رونق تولید است.

کد خبر: ۲۹٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha